سلامت نیوز:رئیس بیمارستان شریعتی با اشاره به نوسازی این بیمارستان گفت: در جهت ارتقای خدمات هتلینگ، اتاق‌های 6 نفره تبدیل به 2 اتاق 2 نفره با تمامی امکانات شده است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس احمدرضا سروش گفت‌ از کمبود برخی تجهیزات مانند دستگاه‌های سی تی اسکن، پت اسکن، ام آر آی، آنژیو گرافی و بروندوسکپی گلایه کرد.

وی با بیان اینکه عمر مفید تعدادی از دستگاه‌های مورد استفاده در بیمارستان شریعتی به اتمام رسیده است گفت: در این بیمارستان از هر یک از دستگاه‌های دستگاه‌های سی تی اسکن، پت اسکن، ام آر آی، آنژیو گرافی و بروندوسکپی یک مورد وجود دارد که در صورت خراب شدن بیماران به مشکل بر می‌خورند.

رئیس بیمارستان شریعتی اعلام کرد: ما سعی می‌کنیم به هر نحوی دستگاه‌هایی که دچار مشکل می‌شوند را آماده سرویس دهی کنیم اما در همین مدت زمان اندکی که دستگاه‌ها خراب هستند نوبت دهی بیماران دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: زمان استفاده از یک سری از دستگاه‌ها گذشته و ما بیش از عمر مفید آنها داری ازشان کار می‌کشیم البته این نکته را بگویم که این دستگاه‌ها استانداردهای لازم را دارند.

به گفته سروش تنها دستگاه «پت اسکن» کشور در بیمارستان شریعتی فعال است و اگر این دستگاه از کار بیفتد تعداد زیادی از بیماران دچار مشکل می‌شوند.

وی در این خصوص گفت: با توجه به تعداد مراجعات ما نیاز داریم که حداقل 2 دستگاه پت اسکن در بیمارستان داشته باشیم.

 رئیس بیمارستان شریعتی به نیاز اتاق‌های عمل به دستگاه‌های بیهوشی اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های موجود در بیمارستان مستهلک شده و برای نوسازی آنها نیاز به کمک خیرین داریم.

وی تاکید کرد: قیمت هر دستگاه به تنهایی زیاد نیست اما وقتی آنها را با هم جمع می‌زنیم رقم زیادی می‌شود.

سروش با تاکید بر این نکته که دستگاه زباله سوز بیمارستان شریعتی هیچ مشکلی ندارد گفت: در حال اجرای تغییر و تحولات و نوسازی بخش‌های مختلف بیمارستان هستیم.

به گفته وی، تاکنون بخش آندوسکپی با هزینه 2 میلیارد تومانی نوسازی شده و اکنون بازسازی 2 بخش دیگر در دستور کار است.

رئیس بیمارستان شریعتی خاطرنشان کرد: برای بازسازی بخش طبی2 و غدد حدود یک میلیارد تومان و بخش زنان حدود 900 میلیارد تومان اعتبار لازم است که در حال جذب آن از طریق وام، قرض و صرفه جویی هستیم.

وی به کمک‌ها دولت و وزارت بهداشت برای نوسازی بیمارستان اشاره کرد و گفت: ساخت بیمارستان شماره 2 شریعتی در منطقه 22 در مرحله مطالعات است و به محض انجام مطالعات و صدور مجوز ساخت آن آغاز می‌شود.

سروش یادآور شد: در این نوسازی اتاق‌های 6 تخته بیمارستان تبدیل به 2 اتاق 2 تخته مجهز به سرویس بهداشتی و سایر امکانات می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از قریب به یک سال از شروع طرح تحول نظام سلامت آیا مراجعات مردم به بیمارستان کمتر شده است گفت: خیر نه تنها مراجعات کمتر نشده بلکه روز به روز بیشتر نیز می‌شود.

رئیس بیمارستان شریعتی خاطرنشان کرد: وقتی مردم خدمات ارزان و با کیفیت دریافت می‌کنند، بیشتر به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند.

به گفته وی، تعداد مراجعات بیمارن به حدی است که بیمارستان شریعتی نوبت دهی‌های طولانی دارد و اکنون هیچ روزی نیست که در این بیمارستان تخت خالی وجود داشته باش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha