سلامت نیوز:مسأله ترافیك یكی از اصلی‌ترین مشكلات و بحث بهبود عبور و مرور یكی از اولویت‌دارترین مباحث امروز جامعه است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری برنا غلام محمد زارعی افزود:این  موضوع نه تنها تهران و كلان‌شهرهای كشور، بلكه شهرهای متوسط و حتی كوچك كشور را هم درگیر كرده است.

وی اضافه کرد: مسأله مهندسی ترافیك كه شامل زیرساخت‌های مربوط به بهبود عبور و مرور و ساماندهی وضعیت ترافیك و حمل و نقل عمومی است، از مسائلی محسوب می‌شود كه در این عرصه قابل تعریف است.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس  با اشاره به این كه برگزاری این نوع كنفرانس‌ها می‌تواند به تعیین راهكارهای مناسب برای برون­رفت از مسائل و مشكلاتی كه امروز گریبان كشور را گرفته منجر شود، ‌اظهار كرد: امیدواریم با استفاده از نتایج این كنفرانس و استفاده از مطالعات مؤثری كه چكیده آن­ها در این همایش ارائه می‌شود، شاهد بازگشت آرامش به معابر درون شهری و برون شهری و امنیت خاطر مردم از طریق بهبود عبور و مرور و كاهش مسائل و مشكلات ترافیكی در جامعه باشیم.

زارعی با بیان این كه مهم این است كه خروجی این نوع همایش‌های علمی مؤثر واقع شود و راهكارهای اجرایی برای مردم و مسئولان در پی داشته باشد، تصریح كرد: اعتقادم بر این است كه توسعه مترو در شهرهای كشور به عنوان یكی از بهترین و پاك‌ترین راهكارهای جلوگیری از اتلاف وقت و كاهش مصرف انرژی است و مهم‌تر این كه میزان رضایتمندی، افزایش و حجم آلودگی هوا، كاهش پیدا می‌كند.

وی با اشاره به این كه معتقدم توسعه مترو، نه تنها صرف هزینه نیست، بلكه سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، چرا كه مترو می‌تواند در كم‌ترین زمان، بیشترین حجم مسافر را با بالاترین سرعت جابه‌جا كند، اظهار كرد: مترو در بحث فرهنگ‌سازی نیز بسیار مهم است، زیرا كه می‌تواند جایگزین انبوه خودروهای تك­سرنشین كه جز ایجاد ترافیك و اتلاف وقت عایدی دیگری ندارند، خواهد شد.
 
زارعی با بیان این كه قریب 70 درصد خودروها در تهران و سایر کلان­شهرهای کشور به صورت تك­سرنشین یا نهایتاً با دو سرنشین در حال عبور و مرور هستند، تصریح كرد: اضافه شدن هر خودرو به ناوگان در حال حركت، در شعاع ترافیك سراسر طول مسیر حركت آن خودرو مؤثر بوده و تأثیر منفی خود را بر جریان عبور و مرور به جای می‌گذارد.

وی با اشاره به این كه كشورهای پیشرفته دنیا سعی دارند به وسیله فرهنگ‌سازی كه امری مهم و مؤثر است، حمل و نقل عمومی را تقویت نمایند و مردم را به رفتارهایی مانند پرهیز از حركت با خودروهای تك­سرنشین عادت دهند، اظهار كرد: استفاده از حمل و نقل عمومی و كاهش سفرهای غیر ضرور شهری كه به كاستن از تعداد خودروهای شخصی و در نتیجه حجم ترافیك منجر می‌شود، در واقع به نفع خود مردم است.

زارعی با بیان این كه تقویت شبكه ریلی در شهرها به عنوان پاك‌ترین امكان سفر، مسأله بسیار مهمی است، چرا كه با كم‌ترین هزینه، بیشترین حجم جابه‌جایی را در سطح كلان رقم می‌زند و می‌تواند بر سوخت،‌ انرژی، زمان و سرعت، تأثیر مثبتی بر جای بگذارد، تصریح كرد: توسعه شبكه ریلی به تقویت بنیان‌های اقتصادی جامعه می­انجامد.

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان با تأكید بر این كه ارائه خدمات به وسیله ناوگان ریلی، قطعاً در كاهش هزینه‌های شهر و شهروندان مؤثر خواهد بود و می‌تواند رضایت‌مندی مردم را جلب نماید، خاطرنشان كرد: با توسعه مترو می‌توان كاهش تعداد خودروهای در حال حرکت و در نتیجه كاهش آلودگی هوا را رقم زد.

گفتنی است «چهاردهمین كنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیك»، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پنجم و ششم اسفند از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در مركز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha