شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۳
کد خبر: 139199

خواب کافی، ورزش و البته یک برنامه غذایی سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد. در مقابل کمبود موادمغذی به ویژه ویتامین D، قرار گرفتن مکرر در معرض مواد شیمیایی و از بین رفتن باکتری های روده، باعث تضعیف عملکرد سیستم ایمنی می شود.

سلامت نیوز:خواب کافی، ورزش و البته یک برنامه غذایی سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش موثری دارد. در مقابل کمبود موادمغذی به ویژه ویتامین D، قرار گرفتن مکرر در معرض مواد شیمیایی و از بین رفتن باکتری های روده، باعث تضعیف عملکرد سیستم ایمنی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،در ادامه به چند ماده غذایی اشاره می شود که مصرف آن در تضعیف سیستم ایمنی بدن نقش دارد.

ترشی؛

اگرچه کم کالری است اما میزان زیاد نمک موجود در آن باعث کم آبی بدن، احتقان مایعات و حتی بروز بیماری هایی مانند بیماری کلیوی می شود.

غلات فرآوری شده؛

این مواد عاری از سبوس است، این غلات می تواند روی قندخون و عملکرد سیستم ایمنی تأثیر منفی بگذارد.

نوشابه؛

میزان زیاد قند آن باعث افزایش انسولین و در نتیجه افزایش کورتیزول می شود در این شرایط برای بدن کنترل قندخون از مقابله با عوامل بیماری زا، مهم تر می شود.

روغن های فرآوری شده؛

روغن های فرآوری شده مانند روغن دانه سویا، ذرت، کانولا، آفتابگردان، بادام زمینی و ... سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده است که می تواند ناهنجاری ایجاد کند.

ماست؛

اگرچه حاوی پروبیوتیک است اما باید در انتخاب آن دقت کرد، زیرا قند و ماده مصنوعی افزوده شده به آن، خاصیت ماست را از بین می برد. کمبود مواد پروبیوتیک در برنامه غذایی می تواند منجر به اختلالات گوارشی شود.

میوه های کنسروی یا خشک؛

برای سلامت سیستم ایمنی از مصرف میوه خشک و کنسروی که حاوی قند فراوان است، بپرهیزید و به خوردن میوه های تازه رو بیاورید.

غذاهای کنسروی؛

این غذاها حاوی مواد مصنوعی، میزان زیاد سدیم و مواد شیمیایی (BPA) است که می تواند از قوطی در مواد غذایی نشت کند.

نوشیدنی های کافئین دار؛

برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، داشتن خواب کافی ضروری است. مصرف نوشیدنی های کافئین دار، در الگوی خواب اختلال ایجاد می کند. علاوه بر آن، میزان اسید در قهوه، باعث افزایش میزان اسید در بدن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha