شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 139233

هیچ چیز در روزهای سرد زمستان دلچسب تر از یك فنجان دمنوش گرم نیست. گرچه بسیاری از دمنوش های گیاهی كه امروزه طرفداران زیادی پیدا كرده اند، مفید هستند اما بعضی از آنها برای روزهای سرد زمستان مناسب ترند.

دمنوش هایی عالی برای حفظ سلامتی در زمستان

سلامت نیوز:هیچ چیز در روزهای سرد زمستان دلچسب تر از یك فنجان دمنوش گرم نیست. گرچه بسیاری از دمنوش های گیاهی كه امروزه طرفداران زیادی پیدا كرده اند، مفید هستند اما بعضی از آنها برای روزهای سرد زمستان مناسب ترند.

دمنوش آویشن؛ مفید برای سرفه و گلو درد

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین؛ دمنوش آویشن می تواند با عفونت های خفیف بینی و گلو كه در فصل زمستان بسیار رایج هستند، مقابله كند. البته توجه داشته باشید كه آویشن از آنچه تصور می كنید قوی تر است. 5 گرم برگ ها، گل ها و شاخه های آویشن را به مدت 5 دقیقه در آب جوش دم كنید.

دمنوش گیاه پنیرك؛ درمانی برای بیماری های نایژه و مجاری تنفسی

این گیاه كه طعم بسیار ملایمی دارد، آرام بخش خوبی محسوب می شود. به علاوه برای درمان انواع سرفه ها مفید است. برای تهیه دمنوش آن، 5 گرم از گل ها را به مدت 5 دقیقه در آب بجوشانید و سپس صاف كنید.

دمنوش زنجبیل؛ مؤثر در بهبود عفونت ها

زنجبیل گیاهی نیروبخش است كه شهرت آن مقابله با ویروس هاست. به علاوه، طعم تند و محرك آن نیز بی نظیر است. ریشه تازه این گیاه همه جا در دسترس است كه برای تهیه دمنوش می توانید حدود 1 سانتی متر زنجبیل را به برش های نازكی ببرید و در یك فنجان آب گرم بریزید. سپس بگذارید 5 دقیقه دم بكشد.

دمنوش بابونه؛ درمان التهابات روده ای

بابونه به خاطر خواص آرام بخشی معروفیت دارد اما به بهبود روده ها در برابر ویروس ها نیز كمك می كند. این گیاه همچنین حالت تهوع و اسپاسم های روده ای را نیز كاهش می دهد. به علاوه همه دمنوش ها به جبران كمبود آب بدن كه در پی اسهال ایجاد می شود، كمك می كنند. اگر به این ناراحتی مبتلا شده اید، 5 گرم بابونه را در فنجانی آب جوش به مدت 10 دقیقه دم كنید.

دمنوش اسطوخودوس و نعناع تند؛ بسیار عالی در برابر افسردگی زمستان

بعضی افراد هر ساله در مدت زمستان دچار علائم افسردگی می شوند. گرچه افسردگی فصلی مشكلی جدی است كه نیاز مراجعه به پزشك دارد اما در موارد بی حوصلگی ها و علائم خفیف افسردگی می تواند از دمنوش گیاهان كمك گرفت. برای این منظور، یك قاشق چایخوری مخلوط نعناع تند و اسطوخودوس را در یك فنجان آب گرم بریزید و بگذارد 5 تا 10 دقیقه دم بكشد. در كنار هم بودن این دو گیاه خواص آرام بخشی آن را بیشتر می كند.  به علاوه، موجب خواب بهتر می شود كه همین نكته می تواند تاثیر فوق العاده ای در بهبود علائم افسردگی داشته باشد.

 در تمام موارد دمنوش را با عسل شیرین نمایید زیرا عسل برای فلور روده ای مفید است و آنتی اكسیدان و ضاباكتری محسوب می شود. همچنین بهتر است یك برش لیمو نیز به دمنوش خود اضافه كنید تا طعم تازه و ویتامین ‍C آن تاثیر بهتری در سلامتی داشته باشد.

منبع:www.Esante.fr

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha