شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 139236

پوست ما یکی از مهمترین اعضای بدن است که در معرض دید همگان قرار دارد.شاید شما هیچ گاه متوجه بیماری های قلبی و یا عروقی اطرافیان خود نشوید.اما یک عابر پیاده در خیابان نیز می تواند مشکلات پوستی شما را مشاهده کند.لذا همه باید در حفظ سلامت پوست خود بکوشند.

سلامت نیوز: پوست ما یکی از مهمترین اعضای بدن است که در معرض دید همگان قرار دارد.شاید شما هیچ گاه متوجه بیماری های قلبی و یا عروقی اطرافیان خود نشوید.اما یک عابر پیاده در خیابان نیز می تواند مشکلات پوستی شما را مشاهده کند.لذا همه باید در حفظ سلامت پوست خود بکوشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکانیوز، این جا سعی کردیم نکاتی جالب در مورد پوست را در اختیار شما قرار دهیم که شاید تاکنون نمی دانستید. 

1-پوست گسترده ترین عضو بدن است.اگر پوست خود را بر روی زمین پهن کنید،مساحت آن چیزی بالغ بر 2 متر مربع خواهد شد.

2-ضخامت پوست در تمام نقاط بدن یکسان نیست.در حالی که ضخامت پوست صورت به 0.05 میلی متر می رسد، ضخیم ترین نقطه پوست که کف پا است، ضخامتی بالغ بر 1.5 میلی متر دارد.

3-در حدود 16 درصد وزن شما را پوستتان تشکیل می دهد.

4-در هر دقیق، بین سی تا چهل هزار سلول پوستی شما می میرند

5-هنگامی که حرارت بدن بالا تر از حد معمول می رود،‌ رگ های زیر پوست با گشاد شدن، به فرار حرارت اضافی از راه پوست کمک می کنند. بالعکس در زمان کاهش دمای بدن نیز، رگ های خونی با تنگ شدن،‌از فرار حرارت بدن جلوگیری می کنند.

6-رنگ پوست در هنگام کودکی تغییر می کند.نوزادان سالم در هنگام تولد رنگ پوستی مایل به قرمز دارند، از آن سو انگشتان دست و پای آن ها نیز متمایل به آبی است.

7-بیش از 85 درصد مردم، حداقل یک بار در طول زندگی خود، به آکنه دچار می شوند.

8-زخم های عمیق،آثاری التیام نیافته هستند بر روی لایه دوم پوست.شاید توجه کرده باشید که مو بر روی آثار زخم ها نمی روید، این از آن جهت است که لایه دوم پوست پس از زخم خوردگی التیام نیافته است.

9-طریقه خوابیدن شما نیز بر سلامت پوستتان تاثیر دارد.به عنوان مثال افرادی که خود را در هنگام خواب، در میان بالشت مدفون می کنند، عمدتا از چروکیدگی پوست رنج می برند.

10-پوست نوزادان از ملایه ای محافظ تشکیل شده که در هنگام حضور در رحم مادر، وظیفه محافظت از ان ها را بر عهده داشته اسات.با این حال پس از ورود نوزاد به دنیا، این لایه محافظتی کارای خود را از دست می دهد و با اولین حمام کودک،‌از سطح پوست جدا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha