وزیر بهداشت از تلاش برای بهبود وضعیت دندان ایرانی‌ها خبر داد.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت از تلاش برای بهبود وضعیت دندان ایرانی‌ها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، دكتر هاشمی با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای وزارت بهداشت در جلسه هیأت دولت با حضور دكتر حسن روحانی بی‌آنكه جزئیاتی از این طرح اعلام كند، گفت: یكی از مشكلات بر سر راه این برنامه بحث اعتبارات است كه امیدواریم با تأمین اعتبار در سال آینده این برنامه عملیاتی شود.

وی با بیان اینكه تا همین جا هم در دولت حسن روحانی، 68مركز درمناطق محروم روستایی را برای درمان دندان‌های مردم فعال كرده‌ایم، افزود: اقدامات پیشگیرانه برای كودكان و نوجوانان از دیگر فعالیت‌‌های وزارت بهداشت در این حوزه است. در این خصوص هم برنامه‌ای داریم كه از سال آینده و برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در مدارس تا اول متوسطه اجرایی می‌شود. برای این كار میان وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش هماهنگی لازم ایجاد شده است. این اقدامات با نیازهای جامعه فاصله زیادی دارد. پوشش بیمه‌ای در بخش دندان ضعیف است و برای حل مشكلات مردم در این زمینه باید فكر اساسی كرد.

وی همچنین در اعلام نتایج سفر خود همراه با معاون اول رئیس‌جمهور به كشور عراق گفت: در این سفر 10سند و یادداشت تفاهم مهم میان 2 كشور امضا شد كه ازجمله آنها در حوزه بهداشت و سلامت بود. بخش مهمی از مذاكرات در زمینه ایجاد دانشگاه‌های ایرانی در خاك عراق و آموزش دانشجویان و دانش‌آموزان عراقی در حوزه پزشكی در ایران بود و عراقی‌ها از این موضوع استقبال كردند. ثبت داروهای ایرانی در عراق و ساخت كارخانه‌هایی با منشأ ایرانی آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha