رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض ساکنان همجوار پایانه های مسافربری پایتخت نسبت به آلودگی هوای اتوبوس‌ ها گفت: شهرداری وضعیت اتوبوس های روشن با توقف طولانی را در این پایانه ها ساماندهی کند.

سلامت نیوز:  رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به اعتراض ساکنان همجوار پایانه های مسافربری پایتخت نسبت به آلودگی هوای اتوبوس‌ ها گفت: شهرداری وضعیت اتوبوس های روشن با توقف طولانی را در این پایانه ها ساماندهی کند. 

محمد حقانی در گفت و گو با پانا، با اشاره به تذکرش نسبت به آلودگی پایانه های اتوبوس شرکت واحد و اعتراض مردم اظهار داشت: با توجه به اینکه اتوبوس ها در بسیاری از پایانه های مسافربری شرکت واحد اتوبوسرانی برای مدت طولانی روشن می مانند، منازل همجوار این پایانه ها گرفتار آلودگی هوا هستند و برای این مساله اعتراض کرده اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: از طرفی اتوبوس هایی که در پایانه های مسافری توقف دارند با توجه به اینکه فصل سرماست برای اینکه موتور اتوبوس گرم شود، زمان طولانی مجبور هستند اتوبوس را روشن نگه دارند که این مساله موجب تشدید آلودگی هوا می شود و شرکت واحد باید تدبیری برای این مساله بیاندیشد.

وی درباره آلودگی ترمینال های مسافربری برون شهری نیز گفت: در پایانه های اتوبوسرانی برون شهری شهید حقانی، غرب و ترمینال شرق درگیر آلودگی هوا هستند و در تشدید آلودگی هوا نقش دارند. متاسفانه اتوبوس ها در این پایانه ها نیز به مدت طولانی روشن هستند و چون سوختشان گازوئیلی است برای سلامتی بسیار خطرآفرین است.

حقانی تأکید کرد: اتوبوس ها نباید در زمانی که به طور ثابت در پایانه هستند موتورهایشان روشن باشد.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: اما باید این مساله را در نظر داشت که ترمینال ها معمولن باید در جوار شهرها ایجاد شوند اما با توجه به توسعه شهری و ساختمان ها ترمینال ها درون شهر جاگیر شده اند، به عنوان نمونه ترمینال غرب و شرق تا کنون دوبار جای خود را تغییر داده اند اما جور دیگری باید با این معضل برخورد کرد.

وی تأکید کرد: در عین حال بنده به عنوان یک عضو شورای شهر تهران معتقدم که بهترین وسیله حمل و نقل در پایتخت مترو است که باید تمام سرمایه گذاری ها بر توسعه این وسیله حمل و نقلی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha