با استفاده از تحقیقات انجام شده در وزارت بهداشت و تحقیقات میدانی صورت گرفته در سازمان بهزیستی به آماری رسیدیم که نشان‌دهنده شیوع رفتارهای پرخطر در میان این گروه از کودکان بود.

سلامت نیوز: با استفاده از تحقیقات انجام شده در وزارت بهداشت و تحقیقات میدانی صورت گرفته در سازمان بهزیستی به آماری رسیدیم که نشان‌دهنده شیوع رفتارهای پرخطر در میان این گروه از کودکان بود. 

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در خصوص برنامه پیشگیری از ایدز در میان کودکان کار و خیابان گفت: ایدز در میان این کودکان متمرکز نشده و به سطح خطر نرسیده است، اگر چه آمار فعلی نیز آماری مرزی است و باید برای مقابله با آن چاره اندیشی شود.

مجید رضازاده در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه ابتدا در سطح شهر تهران در این حوزه اقدام به تحلیل وضعیت کردیم، گفت: با استفاده از تحقیقات انجام شده در وزارت بهداشت و تحقیقات میدانی صورت گرفته در سازمان بهزیستی به آماری رسیدیم که نشان‌دهنده شیوع رفتارهای پرخطر در میان این گروه از کودکان بود.

وی ادامه داد: کودکانی که در خیابان زندگی می‌کنند، ممکن است؛ دچار تعرض جنسی، رفتارهای جنسی پرخطر، مصرف مواد، سیگار یا الکل شده و همچنین این احتمال وجود دارد که مورد رفتارهای خشونت‌آمیز قرار گرفته و یا خود رفتارهایی خشونت‌آمیز بروز دهند که از این میان مصرف مواد و رفتارهای جنسی پرخطر می‌توانند؛ به ابتلا به ایدز منجر شوند، به همین دلایل ضروری بود در میان کودکان کار و خیابان مداخلاتی انجام دهیم.

رضازاده با بیان اینکه کودکان کار و خیابان به دلیل نبود محیط حمایت‌کننده بیشتر از سایر کودکان دچار رفتارهای پرخطر می‌شوند، اظهار کرد: به همین دلیل ممکن است؛ ایدز در میان این گروه از کودکان شیوع بیشتری داشته باشد، اگرچه بر اساس تحقیقات وزات بهداشت، میزان شیوع ایدز در میان کودکان کار و خیابان حدود ۴/۵ درصد است.

دبیر کمیته ایدز سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: این آمار به این معنی است که ایدز در میان این کودکان متمرکز نشده و به سطح خطر نرسیده است، چرا که شیوع بیش از ۵ درصد نشان‌دهنده مرحله بحران و خطر است، اگر چه آمار فعلی نیز آماری مرزی است و باید برای مقابله با آن چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: در طرح پیشگیری از ایدز در میان کودکان کار و خیابان، اطلاعات مختلفی از رفتارهای پرخطر به دست آوردیم و براساس آن رفتارها با همکاری وزارت بهداشت، قوه قضاییه، وزارت دادگستری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، برخی سازمان‌های بین‌المللی، دانشگاه‌ها، شهرداری، وزارت کشور و در کل سازمان‌هایی که به نوعی با این موضوع درگیر هستند، استراتژی‌هایی را تبیین کردیم که از این استراتژی‌ها تعدادی طرح و برنامه نیز بیرون آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha