چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی» با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.

سلامت نیوز: چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار «اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی» با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، این نمایشگاه که امروز شنبه (دوم اسفند ماه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و وزرای محیط زیست کشورهای روسیه، لبنان و قائم مقام وزیر محیط زیست ژاپن آغاز شد، تا پنجم اسفندماه ادامه دارد.

رئیس ستاد برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: نمایندگان ۱۳ شرکت خارجی از کشورهای آلمان، لهستان، سویس، اتریش، فنلاند، نیوزلند، کانادا، انگلیس، بلژیک، ایتالیا، ترکیه، سوئد و فرانسه در این نمایشگاه حضور دارند.

مجید فدایی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بیش از ۱۶ هزار متر مربع و در سالن‌های ۳۸، ۴۰، ۴۱ و میلاد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و شرکت‌های داخلی و خارجی جدید‌ترین و آخرین پیشرفت‌ها، دستاورد‌ها و فناوری‌های خود در زمینه محیط زیست و صنایع مرتبط در بخش‌های تولیدی و خدماتی را ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: بسترسازی مناسب برای مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست، معرفی توانمندی‌های محیط زیستی در بخش خدمات فنی و مهندسی، آشنایی با مدیریت‌های زیست محیطی، سازمان‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی و اطلاع‌رسانی زیست محیطی، آشنایی با سازمان‌های زیست محیطی، بسترسازی مناسب برای مشارکت مردم در حفاظت از محیط زیست، ارایه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست، ایجاد انسجام بین بخشی برای توانمندسازی پروژه‌های زیست محیطی، گسترش فرهنگ طبیعت‌گردی و معرفی انرژی‌های نو و تجدیدپذیر و صنایع سبز اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

فدایی تصریح کرد: همچنین در این نمایشگاه، امکانات و فناوری‌های نوین زیست محیطی در بخش‌های مدیریت کیفیت هوا، آب، خاک و دیگر بخش‌های مرتبط معرفی می‌شود.

در حاشیه این نمایشگاه، آموزش نحوه راه‌اندازی مدارس زیست محیطی و همچنین کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و مناظره‌هایی با موضوعات محیط زیستی با حضور کار‌شناسان، اساتید دانشگاه، محققان و صاحبان صنایع برگزار می‌شود.

مناظره‌های امسال با موضوعات «ریزگرد‌ها و آلودگی هوا»، «اجرای طرح گردشگری در آشوراده و اینکه آیا اصولا رویکرد باید به سمت تقویت اکوتوریسم در مناطق حفاظت شده باشد یا خیر» و «بررسی طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای، رودخانه‌ها، سد سازی‌ها، تفکر سازه‌ای و مدیریت آب در کشور» برگزار می‌شود.

در پایان کار نمایشگاه، از شرکت‌ها و موسسات و غرفه‌های بر‌تر تقدیر و لوح سپاس و تندیس ویژه اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha