دختران یا زنانی كه در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند حتی زمانی كه خودشان سیگاری نباشند، بیشتر با مشكلات ناباروری مواجه خواهند شد.

پژوهشگران هشدار دادند: دود سیگار به توان بارور شدن زنان آسیب وارد می‌كند.

بر اساس این گزارش، تماس با دود سیگار چه در كودكی و چه در بزرگسالی مشكلات قابل توجهی را درسیستم باروری زنان بوجود می‌آورد و خطر سقط جنین نیز در آنها افزایش می‌یابد.

دانشمندان مركز پزشكی دانشگاه روچستر برای مطالعه در این زمینه یك تحلیل همه‌گیر شناسی روی بیش از 4 هزار و800 زن غیر سیگاری انجام دادند.

نتایج این تحلیل گسترده نشان داد: وقتی زنان در دوران كودكی یا نوجوانی روزانه شش ساعت یا بیشتر در تماس با دود سیگار باشند، در مقایسه با زنانی كه در این قبیل محیط‌ها نبوده‌اند 68 درصد بیشتر با مشكلات بارداری مواجه می‌شوند.

این زنان معمولا به سختی باردار می‌شوند و حتی پس از بارداری یك بار یا بیشتر جنین خود را سقط خواهند كرد.

این پژوهش در نشریه «كنترل دخانیات» به چاپ رسیده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این تحقیق از هر پنج زن چهار نفر در طول زندگی خود در تماس با دود سیگار قرار می‌گیرند كه این امر اغلب به دلیل زندگی كردن با افراد سیگاری رخ می‌دهد.

نیمی از زنان در خانواده‌هایی بزرگ می‌شوند كه والدین آنها سیگاری هستند و دو سوم زنان در طول تحقیق فوق در تماس با دود سیگار بوده‌اند.

بر اساس بررسی‌ها بیش از 40 درصد از این زنان به هنگام باردار شدن با مشكل مواجه شدند. برای مثال مشكل ناباروری آنها بیش از یكسال طول می‌كشید و یا به طور مكرر دچار سقط جنین می‌شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha