عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ترک اعتیاد سرپایی معتادان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان باید برای افراد مصمم به ترک اعتیاد دفترچه بیمه صادر کند، البته در لایحه بودجه سال 94 اعتباری برای حمایت بیمه ای در ترک اعتیاد افراد معتاد دیده نشده است.

ترک اعتیاد سرپایی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد

سلامت نیوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ترک اعتیاد سرپایی معتادان باید تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: سازمان بیمه سلامت ایرانیان باید برای افراد مصمم به ترک اعتیاد دفترچه بیمه صادر کند، البته در لایحه بودجه سال 94 اعتباری برای حمایت بیمه ای در ترک اعتیاد افراد معتاد دیده نشده است.

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص ضرورت بیمه ترک اعتیاد برای درمان افراد معتاد، گفت: زمانی که پذیرفته می شود اعتیاد نوعی بیماری است، باید برای درمان آن از حمایت سازمان های بیمه گراستفاده شود، اما اگر اعتیاد نوعی جرم تلقی شود، به طور قطع هیچ بیمه ای از افراد معتاد  برای درمان اعتیاد حمایت نمی کند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اما مسئولان در جامعه پذیرفتند که اعتیاد نوعی بیماری است پس به طور قطع این بیماری باید تحت پوشش درمانی سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد، اما باید دید  که فرد بیمار تا چه اندازه مصمم به ترک اعتیاد است تا در این صورت برای درمان‌های سرپایی داروی موردنظر را در اختیار فرد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: گاهی دیده شده که فرد معتاد برای تامین مواد مخدر خود دست به خرید و فروش زده یا حتی جرم و جنایتی انجام می دهد، اما فرد معتاد زمان ترک اعتیاد دیگر نمی‌تواند برخی اعمال را انجام دهد، بنابراین در این شرایط برای تامین هزینه های ترک اعتیاد به شکل سرپایی باید سازمان های بیمه گروارد عمل شوند.

مصری با تاکید براینکه تامین هزینه‌های کمپ‌های ترک اعتیاد تنها در موارد ضروری از سوی سازمان‌های بیمه‌گر باید صورت گیرد، افزود: به عنوان مثال تنها فرد معتادی که از مواد روانگردان استفاده می‌کند، باید برای ترک مواد مورد مصرفی خود در مراکز ترک اعتیاد بستری شود، وگرنه برای ترک اعتیاد افراد معتاد به هروئین و تریاک هیچ ضرورتی برای بستری در کمپ های ترک اعتیاد نیست.

این نماینده مردم درمجلس نهم، تصریح کرد: بنابراین برای تامین هزینه‌های درمان سرپایی معتادان در کلینیک‌های موجود در سطح کشور باید سازمان‌های بیمه‌گر وارد عمل شوند، اما باید تاکید کرد که برخی موضوعات مبنی براینکه با بستری شدن فرد معتاد در مراکز ترک اعتیاد خون فرد سم زدایی می‌شود از نظر علمی درست نیست.

وی درخصوص تامین اعتبار لازم برای بیمه‌ها در جهت حمایت از ترک اعتیاد افراد معتاد، گفت: بیمه ها براساس نظام سرانه و دریافت حق بیمه خدمات بیمه ای ارائه می کنند، اگر حق سرانه ترک اعتیاد سرپایی فرد معتاد پرداخته شود که این مبلغ حداکثر ماهی صدهزار تومان است می توان به ترک اعتیاد افراد معتاد کمک کرد، حتی بهتر است که به این افراد دفترچه های بیمه تعلق گیرد که پس از ترک اعتیاد، درمان بیمارهای دیگر فرد تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، افزود: دولت باید در صورت لزوم و تصویب اعتبار لازم برای بیمه ترک اعتیاد، این مبلغ را به سازمان بیمه سلامت ایرانیان پرداخت کند و این سازمان برابر تعرفه تعیین شده برای فرد معتاد با تائید کلینیک تخصصی دفترچه بیمه صادر کند، اما در لایحه بودجه سال 94 موضوعی به عنوان اعتبار برای بیمه ترک اعتیاد دیده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha