دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 13928

یک دکتر داوطلب در کونگو به خاطر انجام عمل قطع عضو مورد تقدیر و ستایش قرار گرفت.

به گزارش گروه ترجمه سلامت نیوز،این پزشک با ساده ترین امکانات و بدون هیچ گونه کادر پزشکی فوق العاده و تجهیزات لازم برای عمل جراحی و تنها با استفاده از یک چاقوی جراحی، یک پاینت خون و یک پنس و با اجرای یک دستورالعمل متنی این عمل را با موفقیت به انجام رسانید.
پزشکان اخیرا بازوی این پسر را قطع کرده بودند ، اما مابقی عضو دچار قانقاریا( فساد نسج) شده بود و دکتر دیوید نت ناچار شد که به تنهایی تمام شانه پسر را تخلیه کند. لازم به ذکر است که دکتر نت تاکنون چنین عملی انجام نداده بود.
به گفته دکتر نت این عمل تنها با یک پاینت خون(معادل 16 انس)، یک چاقوی جراحی و یک پنس صورت گرفت. دکتر حتی از قدرت داروی بیهوشی در خنثی کردن درد به اندازه کافی مطمئن نبود.دکتر نت با اتکا به پیام های متنی دکتر مریون توماس ، یکی از معدود پزشکان متخصص در عمل جراحی قطع عضو، این عمل را انجام داد. دکتر توماس دستور العمل اجرا را مرحله به مرحله برای دکتر نت می فرستاد و دکتر در طی زمان اندک آن را اجرا می کرد.
به گفته دکتر نت، این یک عمل جراحی عظیم بود. این نوع عمل در انگلستان با مراقبت های پزشکی شدید صورت می گیرد. این عمل جراحی با موفقیت انجام شد. پسر بعد از به هوش آمدن تنها تصویری از وب سایت پزشک بدون مرز را مشاهده کرد.
پزشک بدون مرز یک موهبت بین المللی به خصوص برای مناطق بحرانی مثل کونگو می باشد که مراقبت های پزشکی لازم را فراهم می کند. طبق این ادعا تیم پزشکی دکتر نت 75 بیمار با زخم گلوله را در مدت 24 ساعت مداوا کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha