شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 139282

رئیس سمپوزیوم پیشگیری اولیه و ثانویه در بیماری های قلب و عروق، چربی خون را یکی از مهمترین علل بروز تصلب شرایین در جهان دانست.

سلامت نیوز: رئیس سمپوزیوم پیشگیری اولیه و ثانویه در بیماری های قلب و عروق، چربی خون را یکی از مهمترین علل بروز تصلب شرایین در جهان دانست. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر مسعود قاسمی در سمپوزیوم یک روزه پیشگیری اولیه و ثانویه در بیماری های قلب و عروق که روز جمعه در هتل پارسیان برگزار شد، گفت: تصلب شرایین درصد بالایی از مردم سراسر جهان را درگیر کرده است که اهمیت خود را دارد و بر همین اساس افزایش چربی خون نیز یکی از مهم‌ترین علل تصلب شرایین است بنابراین اهمیتی بالا خواهد داشت.

وی افزود: کلسترول و چربی خون از عوامل بیماری‌های قلب و عروق است که در طول زمان عامل ایجاد بیماری می‌شود بنابراین افراد باید از تغذیه غیربهداشتی به مفهوم ارزش غذایی آن پرهیز کنند و از کودکی از مصرف غذاهایی که چربی اشباع بالایی دارد خودداری کنند.

قاسمی ادامه داد: افراد باید درباره تحرک کافی دقت کنند و از مصرف مواد غذایی کربوهیدرات به خصوص مواد غذایی که قندهای ساده هستند خودداری کنند چرا که با مصرف این گونه مواد زنگ خطر ابتلا به بیماری‌های قلب و عروق در افراد آغاز شده است و بسته به ژنتیک و سبک زندگی امکان بروز این بیماری وجود دارد.

رئیس سمپوزیوم پیشگیری اولیه و ثانویه در بیماری های قلب و عروق خاطرنشان کرد: امروزه داروهایی وجود دارد که می‌تواند شدت این عوامل را کاهش داده و حتی آن را کنترل کند.

وی تصریح کرد: امروزه با داروهای استاتین شرایط را تا حد زیادی کنترل می‌کنیم و ریسک عوارض و حوادث حاد مانند پاره شدن تصلب شرایین گرفته می‌‌شود و حتی امکان پس‌رفت بیماری وجود دارد البته به شرطی که داروها در زمان تجویز شده و به موقع مصرف شود.

قاسمی گفت: همواره درمان دارویی کافی نیست و گاهی لازم است جراحی و آنژیوپلاستی انجام شود و از دارو به عنوان درمان مکمل استفاده کرد چرا که دارو لازم است اما کافی نیست و بخشی از تمهیدات درمانی است.

رئیس سمپوزیوم پیشگیری اولیه و ثانویه در بیماری های قلب و عروق، افزود: چربی خون یکی از ضرورت‌های حیاتی است و کسی که چربی خون بالا دارد باید تا پایان عمر آن را کنترل کند چرا که نمی‌توان و نباید آن را از بین برد و از بین بردن آن مساوی با مرگ است پس افراد نباید به محض مشاهده کاهش چربی خون در آزمایش داروها را کنار بگذارند زیرا این داروها کنترل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha