توفان گرد و غبار در سیستان و بلوچستان از صبح امروز با سرعت 85 کیلومتر در جریان است و شدت توفان شن، منجر به قطع برق و کاهش دید در مناطق شمالی این استان شده است.

سلامت نیوز: توفان گرد و غبار در سیستان و بلوچستان از صبح امروز با سرعت 85 کیلومتر در جریان است و شدت توفان شن، منجر به قطع برق و کاهش دید در مناطق شمالی این استان شده است. 

کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با آنا گفت: اخطارهای لازم برای وقوع توفان شن برای روزهای شنبه و یکشنبه در استان سیستان و بلوچستان داده شده است.

محمدحسین نقشینه تاکید کرد: طبق پیش‌بینی‌ سازمان هواشناسی، شرق و جنوب شرق کشور به سبب وزش باد شدید درگیر پدیده گرد و خاک خواهد بود و طی همین مدت در برخی از مناطق جنوب غرب و جنوب کشور نیز باد و گرد غبار پیش بینی‌ شده است.

به گفته وی پیش‌بینی‌ها برای امروز و فردا صورت گرفته و اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط داده شده است.

با این حال کارشناسان محلی از سرعت توفان گرد و خاک در زاهدان تا مرز 85 کیلومتر در ساعت خبر داده‌اند.

صبح امروز وزش باد شدید و گرد و خاک آسمان زاهدان را در نوردید و دید افقی را تا 100 متر کاهش داد و بنا بر پیش بینی‌ سازمان هواشناسی تا آخر وقت امروز سرعت باد به 100 کیلومتر می‌رسد.

گفتنی است در حالی سازمان هواشناسی از توفان شن تا عصر فردا خبر می دهد که کارشناس هواشناسی استان سیستان و بلوچستان پیش بینی کرده که از اواخر وقت امروز تا صبح روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی شدید به استان در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار باران و رعد و برق نیز پیش‌بینی می‌شود.

رضا آزادمنش کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از امروز تا فردا در نواحی مرکزی، جنوبی و شمال غرب استان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در برخی ساعات توفان گرد و خاک و کاهش شدید دید افقی رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه طی این مدت شمال استان غبارآلود است، گفت: دریای عمان از اواخر وقت دیروز مواج شده و تا دوشنبه به سبب وزش باد قابل ملاحظه مواج و متلاطم خواهد بود؛ ضروری است شناورهای سبک و قایق‌های ماهیگیری طی این مدت از رفتن به دریا خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha