وزیر بهداشت با گله مندی از کمبود پرستار گفت: یکی از اقدامات موثر برای کاهش فشار از پرستاران حضور بهیار و کمک بهیار است امیدواریم طی دو سال آینده این نیروها را تربیت کنیم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت با گله مندی از کمبود پرستار گفت: یکی از اقدامات موثر برای کاهش فشار از پرستاران حضور بهیار و کمک بهیار است امیدواریم طی دو سال آینده این نیروها را تربیت کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت امروز 2 اسفند در حاشیه مراسم بزرگداشت روز پرستار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود پرستار گفت: متاسفانه یک اشتباهی رخ داد که واسط بین بیمار و پرستار در طی چند سال اخیر حذف شد در واقع کمک بهیار و بهیار حد واسط بین پرستار و بیمار قرار داشتند که کمک زیادی به پرستار می‌کردند درحالی که امروز با تعریف نشدن این افراد عمده کار بر دوش مجموعه پرستاری قرار گرفته است خروجی اثر بخشی نداشته است بنابراین برنامه ریزی شده که حد واسط این مجموعه را در طی دوره‌های آموزشی یک ساله و دوساله ظرف دو سال آینده تربیت کنیم.

هاشمی تاکید کرد: مشکل اصلی این است که مجلس و دولت باید نورم بین‌المللی تخت به پرستار را بپذیرد و متناسب با آن هم اعتبار داده شود.

وی ادامه داد: نزدیک به 76 بیمارستان در دست بهره برداری است که چند روز پیش برای تامین نیروهای این بیمارستان موافقت نامه‌ای امضا شد. 

هاشمی با بیان اینکه برخی از بیمارستانهای آماده افتتاح مربوط به دولت گذشته است که باید دولت ضمن صرفه جویی و کاهش تصدی‌گری نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کند.

هاشمی، تاکید کرد: هدف ما حمایت از بیمار است و قابل قبول نیست که به ازای سی بیمار 1 پرستار خدمت رسانی کند و حتی به دلیل کمبود پرستار برخی از کارها را همراهان بیمار انجام می‌دهد که این معضل تنها با تامین نیرو پرستاری حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha