سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت از کمبود نیروی انسانی رنج می برد، گفت: بدون شک لازم است اقدام ضربتی برای تامین نیروی انسانی و اخذ مجوز جذب نیرو در این وزارتخانه صورت گیرد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت از کمبود نیروی انسانی رنج می برد، گفت: بدون شک لازم است اقدام ضربتی برای تامین نیروی انسانی و اخذ مجوز جذب نیرو در این وزارتخانه صورت گیرد.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه حوزه سلامت از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، افزود: این حوزه با کمبود شدید نیروی انسانی در بخش‌های دولتی و بیمارستان‌ها به ویژه چارت‌ اداری وزارتخانه مواجه است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت انجام اقدام ضربتی برای تامین نیروی انسانی و اخذ مجوز جذب نیرو در وزارت بهداشت، ادامه داد: متاسفانه معاونت رئیس جمهور در امور نیروی انسانی تاحدودی کم‌کاری می‌کند این درحالی است که در بسیاری از وزارتخانه‌ها شاهد اختصاص بخشی از اعتبارات نسبت به جذب نیرو هستیم اما نیاز وزارت بهداشت در این عرصه دیده نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری کمبود اعتبارات وزارت بهداشت برای پرداخت حقوق پرسنل خود، تصریح کرد: در این زمینه شاید توجه دولت،‌ مجلس و افکار عمومی بر آن باشد که وزارت بهداشت اعتبارات زیادی برای حوزه بهداشت و درمان قرار داده است پس چگونه در پرداخت حقوق پرسنل خود عاجز است.

وی تاکید کرد: واقعیت آن است قانون به صورت شفاف محل منابع در اختیار وزارت بهداشت را تعیین کرده است به عنوان مثال در قانون عنوان شده که اعتبارات پزشک خانواده، 10درصد هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده باید در حوزه مربوطه عملیاتی شود و نمی توان آن را در بخش هزینه‌های جاری مصرف کرد در غیر این صورت وزارت بهداشت کاری خلاف قانون انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید اعتبارات پرداخت حقوق و دستمزد جدای از اعتبارات طرح های وزارت بهداشت دیده شود، یادآورشد: دولت در بخش جاری این وزارتخانه باید دقت نظر به خرج دهد تا خدمات پرسنل این وزارتخانه نادیده گرفته نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha