مسئولان وزارتخانه های جهاد کشاورزی ، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست بر ضرورت افزایش حساسیت دادسراها نسبت به گزارشات ارسالی دستگاهها در خصوص برخورد با متخلفین و منابع آلاینده آبهای شرب و مصرفی تاکید کردند.

در راستای صیانت از حقوق عمومی و ایفای نقش نظارت بر حسن جریان امور توسط دادستانی کل کشور، جلسه ای با حضور مسئولین مرتبط با موضوع سلامت و بهداشت آبهای شرب و مصرفی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست در دادستانی کل کشور تشکیل شد.

مسئولان وزارتخانه های نیرو و جهاد کشاورزی در این جلسه بر ضرورت افزایش حساسیت دادسراها نسبت به گزارشات ارسالی دستگاهها در خصوص برخورد با متخلفین و منابع آلاینده آبهای شرب و مصرفی و کشاورزی تاکید کردند.

همچنین در این جلسه نسبت به تسریع در اجرای طرح فاضلاب تهران در گستره ای به مساحت 70 هزار هکتار در 5 فاز، جلوگیری و پیشگیری از تعرض اشخاص به لوله های فاضلاب که یکی از عمده علل آلودگی آبها به ویژه در بخش کشاورزی است، اعطای مجوز ساخت و ساز مشروط به توجه به ملاحظات زیست محیطی فاضلاب ها و برخورد قاطع با ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه در حریم رودخانه ها و منابع تامین آب شرب و کشاورزی، جلوگیری از دفن زباله در نزدیکی رودخانه ها به ویژه در مناطق روستایی، پایش و نظارت از سوی ارگانهای ناظر در جهت حفظ بهداشت محیط و تامین سلامت آبها تاکید شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha