در همایش سراسری مبارزه با موادمخدر که با حضور روسای پلیس مبارزه با موادمخدر در روز گذشته برگزار شد، دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تولید موادمخدر با نظارت نظام سلطه و ناتو انجام می‌شود، گفت: مساله توزیع موادمخدر در کشور از طریق سایت‌های مجازی امری جدی است تا جایی که بیش از ۴۰سایت در این زمینه فعالیت می‌کنند. وی همچنین از مسدودشدن ١٢٠ حساب بانکی مرتبط با موادمخدر خبر داد.

سلامت نیوز:در همایش سراسری مبارزه با موادمخدر که با حضور روسای پلیس مبارزه با موادمخدر در روز گذشته برگزار شد، دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تولید موادمخدر با نظارت نظام سلطه و ناتو انجام می‌شود، گفت: مساله توزیع موادمخدر در کشور از طریق سایت‌های مجازی امری جدی است تا جایی که بیش از ۴۰سایت در این زمینه فعالیت می‌کنند. وی همچنین از مسدودشدن ١٢٠ حساب بانکی مرتبط با موادمخدر خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رییسی، دادستان کل کشور در همایشی تخصصی که با روسای پلیس مبارزه با موادمخدر برگزار شد، ماده مخدر را تقطیر‌کننده روح و جسم انسان‌ها دانست و معتقد بود مبارزه با این پدیده که مرگ تدریجی جامعه را به‌دنبال دارد، باید در دستور کارمان قرار گیرد. وی افزود: ابتدا به ذهن می‌رسد موادمخدر پدیده‌ای است که بیش از همه جنبه انتفاعی و سودجویی دارد، اما اگر خوب تحلیل شود، می‌توان دید که امروز مساله موادمخدر و تولید آن مساله‌ای انتفاعی، سیاسی و اقتصادی است و جنبه اقتصادی موادمخدر در نوع پولشویی آن مشخص می‌شود و بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی اعم از طلاق و بسیاری از جنایت‌ها و سرقت‌ها از پدیده‌های مرتبط با موادمخدر است. رییسی با اشاره به توزیع گسترده موادمخدر در سطح افراد گوناگون جامعه، گفت: بیش از ۴۰سایت واردکننده و توزیع‌کننده موادمخدر در کشور فعالیت می‌کنند که البته فعالیت این سایت‌ها از سوی پلیس فتا رصد شده و به‌زودی با آنها برخورد خواهد شد. علاوه‌براین نیروی انتظامی، مرزبانی و دستگاه قضایی همه در امر مبارزه با موادمخدر در صحنه حضور دارند، اما نوعی پارادوکس در حوزه بین‌الملل در جریان است. 

دادستان کل کشور ایجاد اردوگاه‌های بازپروری در کشور را از جمله اقدامات مهم ستاد مبارزه با موادمخدر برشمرد و گفت: در یکی از شهرها ۱۲۰ حساب بانکی در ارتباط با موادمخدر شناسایی و مسدود شده است. وی با اعلام اینکه موضوع موادمخدر یک تهدید اجتماعی است و بالاترین رقم زندانیان کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: طلاق را به‌دنبال گسترش موادمخدر در کشور شاهد بوده‌ایم از طرفی دیگر سرقت به‌عنوان یکی از ناهنجاری‌های بزرگ اجتماعی از جمله جرایمی است که به‌دنبال پدیده موادمخدر ایجاد می‌شود و این ایجاب می‌کند که موضوع موادمخدر که یک موضوع مهم و کشوری است به‌صورت چندضلعی باید به آن پرداخته شود. وی مبارزه با موادمخدر و تشکیل اردوگاه‌های بازپروری در کشور را مهم برشمرد و گفت: تشکیل اردوگاه‌های بازپروری باعث می‌شود هیچ معتاد متجاهر و مزاحمی در داخل محدوده شهرها پرسه نزند و باعث زشت‌شدن چهره عمومی شهرها نشود. دادستان کل کشور با اشاره به پرونده‌ای که درباره حضور پول‌های کثیف پیگیری می‌شود، افزود: در یکی از استان‌ها و در یکی از شهرهای این استان ۱۲۰ حساب بانکی را شناسایی کردیم که به نظر می‌رسید در ارتباط با موادمخدر فعالیت می‌کنند. این حساب‌ها مسدود شد و تاکنون هیچ‌کس برای آگاهی چرایی مسدودشدن حساب‌ها مراجعه نکرده است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی نیز در این همایش با بیان اینکه اعتیاد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مطرح است، گفت: موضوع امنیت جزو اساسی‌ترین مباحث است و هر چه جلو می‌رویم و تحولات سریع‌تر را شاهد هستیم، شرایط پیچیده‌تر می‌شود، از این‌رو هر مساله‌ای که امنیت را تقویت کند، در اولویت قرار می‌گیرد. وی با بیان اینکه هر چه امنیت دچار خلل شود، احساس ناامنی بیشتر خواهد شد، افزود: در چندین نظرسنجی در چندسال متوالی، بحث اعتیاد به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه مردم مطرح شده است؛ هرچند وقتی به مساله اعتیاد نگاه می‌کنیم، تعداد معتادان را یک‌ونیم‌درصد جامعه عنوان می‌کنند و ٥/٩٨درصد جامعه ما پاک‌اند، اما این مساله همچنان به‌عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح است.
رحمانی‌فضلی گفت: به تناسب افزایش اعتیاد؛ سرقت، زورگیری، خلاف و شرارت ایجاد خواهد شد. ۴۰ تا ۴۵درصد زندانی‌های ما ناشی از اعتیاد است که یک معضل بزرگ برای کشور به‌شمار می‌روند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha