یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 139375

بهترین زمان و نتیجه بخش ترین درمان برای اصلاح ناهنجاری های فکی مادرزادی در کودکان سن ۷ تا ۱۲ سالگی است .

سلامت نیوز: بهترین زمان و نتیجه بخش ترین درمان برای اصلاح ناهنجاری های فکی مادرزادی در کودکان سن ۷ تا ۱۲ سالگی است . 

به گزارش سلامت نیوز، دکتر محمد جعفریان دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان ، فک و صورت ایران با اعلام این خبر گفت : در ناهنجاریهایی که جنبه مادرزادی دارند بهترین سن جهت درمان ۷ تا ۱۲ سالگی است که بیماران با مراجعه اولیه به دندانپزشک متخصص ارتودنسی می توانند از ردیف کردن دندان های خود شروع کرده و درمان را در ناحیه فک ادامه دهند و این زمانی است که می توان این درمان را انجام داد چرا که در این زمان داخل دهان کودک هم دندان شیری و هم دندان دائمی وجود دارد.
این متخصص و جراح دهان، فک و صورت، گفت: در صورتی که در سن مناسب درمان های لازم انجام نشود و بیمار وارد سن بلوغ شده و جهش رشدی خود را انجام داده باشد ادامه درمان سخت تر شده و فرد نیاز به جراحی توسط متخصصین جراحی دهان ، فک و صورت خواهد داشت.

جعفریان اظهار داشت: بعضی از این ناهنجاری ها مانند شکاف لب و کام در همان بدو تولد توسط متخصص زنان و زایمان یا متخصص کودکان شناسایی و بر حسب نوع ناهنجاری بیمار راهنمایی می شود تا بر اساس چه جدول زمانی نیاز به درمان دارد ولی در آن دسته از ناهنجاری هایی که با سن رشد به صورت پیش رونده ای افزایش می یابند به بیماران توصیه می شود در طول دوره رشد به متخصص ارتودنسی مراجعه کنند و متخصصین ارتودنسی با استفاده از وسایل و ابزار تخصصی و همچنین با استفاده از نیروی رشد طبیعی صورت، تعادل منطقی را در اسکلت صورت ایجاد کرده و بخشی از این اشکالات را اصلاح می کنند.

وی ادامه داد: توجه به این نکته ضروری است که درمان هایی که در سن رشد انجام می شود با شانس بالایی برای اصلاح ناهنجاری فکی روبرو است در غیر اینصورت و پس از سن رشد این شانس به حداقل رسیده و فرد می بایست به جراح فک و صورت مراجعه کند که در این شرایط در بعضی بیماران ترکیب دو عملکرد لازم است.

جعفریان همچنین عنوان کرد: در افرادی که دچار ناهنجاریهای ناحیه فک و صورت می شوند عملکرد و وظیفه این ناحیه دچار مختل می شود که شامل جویدن ، تکلم ، تنفس و همچنین جنبه زیبایی فرد می باشد و لازم است در بهترین زمان گفته شده مورد درمان و اصلاح قرار گیرند.

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان از ۵ تا ۸ اسفند ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha