یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 139378

دبیر انجمن ارولوژی کشور درآستانه هفته و روزملی سلامت مردان - هفتم اسفند- به تمام مردان ایرانی تاکید کرد که بیماری پروستات را به عنوان یکی ازمهمترین بیماری ها جدی بگیرند زیرا این بیماری در تمام رده های سنی این افراد دیده می شود.

مهم ترین بیماری های مردان

سلامت نیوز: دبیر انجمن ارولوژی کشور درآستانه هفته و روزملی سلامت مردان - هفتم اسفند- به تمام مردان ایرانی تاکید کرد که بیماری پروستات را به عنوان یکی ازمهمترین بیماری ها جدی بگیرند زیرا این بیماری در تمام رده های سنی این افراد دیده می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن ارولوژی ایران، دکتر عباس بصیری گفت:محور و شعاراصلی روزملی سلامت مردان در حیطه تخصصی ارولوژی بر بیماری های پروستات متمرکز است.

بصیری افزود:البته برنامه هایی به مناسبت روز هفتم اسفند در تمام شهرها و شهرستان های کشور برگزار می شود. ضمن اینکه رسانه ها، مطالب مربوط به این بیماری را به اطلاع عموم خواهند رساند.


**علایم عفونت پروستات در مردان

دکتر بصیری علایم عفونت پروستات را ویژه مردان میانسال و 50 سال به بالا ندانست بلکه این موضوع را در مردان جوان نیز مورد تاکید قرار داد.

دبیر انجمن ارولوژی کشور، افزود: سوزش، تکرر و درد هنگام ادرار از علایم عفونت پروستات در مردان جوان است.

وی در خصوص مردان میانسال و 50 سال به بالا هم اظهارداشت: پروستات در میانسالی مردان می شود و از 50 سالگی به بالا علایم تنگی مجرا به دلیل بزرگی پروستات ایجاد می شود. همچنین ادرار، باریک و قطره قطره می شود.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان ساخت: خطر سرطان پروستات در سنین بالاتر به صورت بدخیم نیز وجود دارد.

** رعایت بهداشت نکته اصلی پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها

عضو هیات مدیره انجمن ارولوژی ایران در رابطه با شایع ترین مشکل مردان در حوزه بیماری های کلیه و مجاری ادرار اظهارداشت: بیماری سنگ های ادراری و بیماری های مربوط به غده پروستات ازجمله شایع ترین مشکل مردان در این حوزه به شمار می آید.

رییس مرکز تحقیقات بیماری های کلیه و مجاری ادرار به مردان جوان، رعایت بهداشت را به عنوان نکته اصلی برای پیشگیری ازابتلا به انواع بیماری ها مورد تاکید قرار داد.
بصیری همچنین به جوانان تاکید کرد کرد که نباید تماس های جنسی غیر متعارف و غیر معمول داشته باشند؛ زیرا بسیاری از عوامل عفونی پروستات ناشی از همین مساله است به همین علت به طور جدی باید از آن پرهیز کنند.

وی در این خصوص توضیح داد: پروستات جایی است که در صورت لانه گزینی عفونت به سختی می توان بیماری رادرمان و از آنجا تخلیه کرد.

توصیه دکتر بصیری به مردان در سنین میانه هم این است که به محض بروز مشکلات ادراری مانند تکرر ادرار، بیرون رفتن در شب برای ادرار و ادرار باریک داشتن حتمأ به پزشک مراجعه کنند.

دبیر انجمن ارولوژی ایران به مردان با سنین بالا هم توصیه و تاکید کرد که در صورت داشتن سابقه سرطان پروستات در اقوام درجه اول باید این موضوع را جدی بگیرند و از 45 سال به بالا به فکر این بیماری باشند و با انجام یک آزمایش خون ساده آن را کنترل نمایند.


**دلسوزی مردان برای خانواده و فرزندان بیشتر از خودشان است

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درادامه گفت: آمارهای بین المللی حاکی از آن است که مردان کشور ما ، آخرین افرادی هستند که برای پیگیری مشکلات پزشکی و درمانی خود مراجعه می کنند.چراکه متأسفانه دلسوزی آنها برای افراد خانواده و فرزندان خیلی بیشتر از خودشان است. بنابراین باید این مساله را جدی بگیرند و در صورت بروز مشکلات ادراری، مانند مشاهده خون در آن، علاوه بر مراجعه به پزشک از استعمال سیگار و مواد مخدر به صورت جدی پرهیز کنند.

هفته سلامت مردان از نخستین پنجشنبه اسفند ماه هر سال شروع می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha