معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت فقط 20 درصد وظایف بهداشت و درمان مردم برای ارتقای سطح سلامت جامعه را بر عهده دارد و 80 درصد این مهم بر عهده دیگر نهادهای مسئول است.

حسن امامی رضوی در مراسم روز جهانی داوطلب افزود: وظیفه اصلی وزارت بهداشت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی و گسترش آنها در شبکه سلامت و دسترسی آسانتر مردم است.
وی با بیان اینکه روحانیون نیز می توانند برای گسترش و ارتقای سلامت مردم نقش آفرین باشند، اظهار داشت : روحانیون می توانند با کلام خود مردم را نسبت به بیماریهای مهلک و تهدید کننده
سلامت و راههای سالم زیستن، آگاه کنند.
به گزارش ایرنا، امامی رضوی، همکاری بهورزان (رابطان بهداشت ) با شبکه سلامت را بسیار موثر دانست و گفت: بهورزان نیروهای داوطلبی هستند که در افزایش شاخص‌های سلامت نقش آفرینی کردند.
وی افزود: بهورزان زنان خانه دار هستند و در حال حاضر هزاران نفر به شبکه سلامت پیوسته اند و باعث شده اند تا مراکز بهداشتی و درمانی ساماندهی شوند.
معاون وزیر بهداشت ، یکی از فعالیت های موثر بهورزان را همکاری در اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال ذکر کرد و اظهار داشت : با همکاری بهورزان توانستیم مردم را در برابر بیماری فلج اطفال واکسینه کنیم به گونه ای که چند سالی است مورد جدیدی در این خصوص گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha