یک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان با طرح پیشنهادی گفت که کارگروهی متشکل از وازرتخانه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست،‌ نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما برای بررسی موضوع پارازیت‌ها تشکیل شود.

دولت با تشکیل کارگروهی موضوع پارازیت ها را بررسی کند

سلامت نیوزیک عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان با طرح پیشنهادی گفت که کارگروهی متشکل از وازرتخانه بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، سازمان محیط زیست،‌ نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما برای بررسی موضوع پارازیت‌ها تشکیل شود.

رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص راهکارهای جلوگیری از پارازیت‌ها و اثرات آن بر زندگی مردم گفت: کمیسیون بهداشت و درمان دو بار موضوع پارازیت‌ و تاثیرات آن را در کشور مورد بررسی قرار داد اما نتیجه روشنی به دست نیامد.

وی افزود: در همین راستا بنده دو بار از دولت خواستم که کارگروهی متشکل از وازرتخانه بهداشت و درمان، صنعت، معدن وتجارت، سازمان محیط زیست،‌ نهاد ریاست جمهوری و سازمان صدا و سیما تشکیل شود تا با بررسی کارشناسی این موضوع یک بار برای همیشه این پرونده مورد رسیدگی قرار گیرد تا به صورت شفاف موضوع به اطلاع مردم رسیده شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این کارگروه باید میزان دقیق تاثیرات پارازیت‌ها بر زندگی مردم و سلامتی‌شان را به اطلاع مردم و جامعه برساند. برای این کار می‌توان به صورت مطالعه گذشته‌نگر درخصوص کارکنان صدا و سیما به صورت آماری این موضوع بررسی شود که این کارکنان در طول سالیان گذشته به دلیل قرارگرفتن در معرض امواج رادیویی دچار چه بیماری هایی و مشکلاتی شده اند.

خضری تاکید کرد که این کارگروه باید با کار کارشناسی و به دور از دغدغه و جناح بندی سیاسی موضوع پارازیت‌ها را بررسی کند البته یک بار وزیر بهداشت به این موضوع اشاره کرد اما در عمل اتفاقی رخ نداده است.

وی با بیان اینکه پارازیت‌ها می‌تواند ناهنجاری و مشکلاتی را در سلامت مردم به دنبال داشته باشد گفت: پارازیت در کشور وجود دارد ولی میزان اثرات سوء آن بر سلامت مردم باید به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر با بیان اینکه ادامه وجود پارازیت‌ها به دلیل ضررهایش در کشور معنایی ندارد گفت: پارازیت برای جلوگیری از پخش یک سری از کانال‌های ماهواره‌ای ایجاد می‌شود حال اینکه باید به جای ایجاد پارازیت بر روی ماهواره‌ها برنامه‌های تلویزیونی غنی‌تر،‌ به روزتر و براساس سلیقه مخاطب تهیه شود.

خضری در پایان تاکید کرد که باید با کار فرهنگی مردم را از دیدن کانال‌های نامناسب ماهواره‌ای دور کنیم نه اینکه روی به ایجاد پارازیت نماییم. این کار یک کار نرم افزاری است و نمی توان از ابزار سخت‌افزاری استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha