سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: برخی از افراد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خود تاکنون اقدام نکرده‌اند. براین اساس در برخی از استان‌ها دفترچه از طریق نشانی درج شده در پرونده به در خانه این افراد ارسال خواهد شد.

ارسال دفترچه بیمه همگانی به در خانه‌های افرادی که برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند

سلامت نیوز:  سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی گفت: برخی از افراد برای دریافت دفترچه بیمه سلامت خود تاکنون اقدام نکرده‌اند. براین اساس در برخی از استان‌ها دفترچه از طریق نشانی درج شده در پرونده به در خانه این افراد ارسال خواهد شد. 

سیدمهدی میرشاه‌ولد در گفت‌وگو با میزان، درباره بیمه همگانی اظهار کرد: تاکنون 9میلیون و 240 هزار نفر در سامانه بیمه همگانی ثبت نام کردند که از این تعداد 8  میلیون و 300هزار نفر صاحب دفترچه بیمه شدند، همچنین تعدادی از دفترچه‌ها آماده ارائه به صاحبان است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در این طرح شاهد وجود 6 تا هشت درصد همپوشای هستیم، اظهار کرد: برخی از افراد تصور می‌کند که می‌تواند از چند دفترچه استفاده کنند در حالی که این امر امکان پذیر نیست. به طور مثال اشخاصی که دارای دفترچه روستایی، تامین اجتماعی و ... هستند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی بابیان این مطلب که تنها یک دفترچه برای افراد صادر می‌شود و بیمه شدگانی که تحت پوشش بیمه بوده و در طرح سامانه امید نیز شرکت کرده‌اند حذف خواهند شد، گفت: همچنین در برخی از استان‌ها دفترچه از طریق نشانی درج شده در پرونده به در خانه این افراد ارسال خواهد شد.

میرشاه ولد در خاتمه با بیان این مطلب که اجرای طرح همپوشانی تنها برای ریشه کنی سودجویان و جلوگیری از برخی سوء استفاده ها اجرایی شده است، تصریح کرد: به عنوان مثال برخی از داروهای بیماران صعب العلاج بسیار گران قیمت بوده و این امکان وجود داشت ه افرادی با داشتن چند دفترچه سوء استفاده هایی در این زمینه کنند. بر این اساس با اجرای همپوشانی این آمار به حداقل یا صفر خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha