یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 139397

دنیای پیچیده نوزادن برای کم تر کسی است که جالب نباشد و نخواهد از چون و چراهای آن سر در بیاورد. بسیاری از پژوهشگران هم مطالعات خود را بر روی آن متمرکز کرده اند و تحقیقات و آزمایش های زیادی را در این زمینه انجام می دهند تا دنیای ناشناخته نوزادان شناخته شود و متوجه شوند که آیا آن ها هم دنیا را از زاویه دید و نگاه ما می بینند یا خیر؟

سلامت نیوز:  دنیای پیچیده نوزادن برای  کم تر کسی است که جالب نباشد و نخواهد از چون و چراهای آن سر در بیاورد. بسیاری از پژوهشگران هم مطالعات خود را بر روی آن متمرکز کرده اند و تحقیقات و آزمایش های زیادی را در این زمینه انجام می دهند تا دنیای ناشناخته نوزادان شناخته شود و متوجه شوند که آیا آن ها هم دنیا را از زاویه دید و نگاه ما می بینند یا خیر؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسکا نیوز محققان دانشگاه بریگهام یانگ، تحقیق را در باره ثبت اتفاقات و حوادث در دنیای نوزادان انجام دادند تا به این نتیجه رسیدند که مغز نوزادان  فقط لحظات شاد را ثبت می کند.

محققان،حرکت چشم  نوزادان پنج ماهه را در جلوی صفحه نمایش رایانه  که شخصی با صدای شاد و عصبانی صحبت می کرد مورد بررسی قرار دارند.

در نتیجه به این پی بردند که کودکان در برابر هرصدا از خود واکنش نشان می دادند و هم چنین  کودکان اشکال مربوط به صداهای مثبت را به خاطر دارند.

روان شناسان کودک بر این باور هستند که این ویژگی نوزادان فرصت مناسبی است برای برقراری ارتباط با دیگران، والدین و مراقبین نوزادان و کودکان باید به این خاطر همیشه با خنده و انرژی در مقابل آن ها قرار بگیرند و این تاثیر مثبتی در افزایش و برقراری رابطه نوزاد با محیط دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha