عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اجرای مقاوم سازی بیمارستان های دولتی در برابر زلزله از سال آینده خبر داد.

سلامت نیوز:  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اجرای مقاوم سازی بیمارستان های دولتی در برابر زلزله از سال آینده خبر داد. 

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا با اشاره به مساله مقاوم نبودن ساختمان بیمارستان ها در برابر زلزله و همچنین فرسودگی بسیاری از بیمارستان های دولتی اظهار داشت: مقام سازی بیمارستان های دولتی از جمله برنامه هایی است که در چند سال اخیر بر روی آن تأکید شده اما از لحاظ اعتباری این بخش با مشکل روبروست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: تا آنجا که می دانم سازمان تامین اجتماعی برنامه جامعی را برای مقاوم سازی بیمارستان های خود در برابر زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه و همچنین ارتقای هتلینگ بیمارستان ها در دستور کار قرار داده که دانشگاه های علوم پزشکی نیز این مساله را باید مد نظر قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در رایزنی هایی که از سال قبل داشتیم یکی از کارهایی که آغاز شده بحث مقاوم سازی بیمارستان ‌ها در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله است چرا که بیمارستان‌ ها در هنگام بحران محل خدمت و رجوع مردم قرار دارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: در کل کشور با مشکل فرسودگی زیر ساخت های بهداشتی و درمانی مواجه است و رفع مشکلات این حوزه تنها با همکاری تمام حوزه ها و دستگاه های اجرایی و اهتمام دولت امکان پذیر است. اعتبارهای دولت به تنهایی پاسخگوی مهم ترین نیاز مردم که تامین سلامت است، نیست لذا مشارکت خیران در این بخش برای جبران بخشی از کمبودها نقش اساسی دارد.

به گزارش پانا، هیئت وزیران در آبان ماه امسال با اختصاص ۱۴۰ میلیارد ریال به منظور پیشگیری و جبران خسارت ناشی از زلزله موافقت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha