یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 139412

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از قیمت شیر در کشور گفت: مقداری از یارانه ها باید برای کاهش قیمت شیر و لبنیات در نظر گرفته شود.

سلامت نیوز:  مدیرکل آزمایشگاه های مرجع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از قیمت شیر در کشور گفت: مقداری از یارانه ها باید برای کاهش قیمت شیر و لبنیات در نظر گرفته شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، حسین رستگار  در همایش سلامت شیر در سالن همایش های رازی افزود: در بسیاری از کشورها، قیمت شیر پایین تر از آب معدنی است و حتی در برخی کشورها مانند استرالیا به علت قیمت پایین شیر، مردم به جای آب معدنی شیر می خورند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می دهم که به شیر یارانه اختصاص یابد تا قیمت آن کاهش یابد.

** انتقاد از تبلیغ گسترده کالاهای مضر برای سلامت

رستگار از تبلیغات جذاب کالاهای آسیب رسان به سلامت در رسانه ها به صورت گسترده انتقاد کرد و گفت: تبلیغات این کالاهای آسیب رسان در حالی صورت می گیرد که اطلاع رسانی و تبلیغات خوبی برای مصرف شیر در جامعه صورت نمی گیرد.

** غنی سازی شیر با ویتامین «دی» از برنامه های مهم وزارت بهداشت است

مدیرکل آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت گفت: به رغم وجود آفتاب خوب در کشور، به علت پوشش بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین «دی» هستند.
رستگار افزود: بنابراین غنی سازی شیر با ویتامین «دی» یکی از بزرگترین طرح های وزارت بهداشت است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین می توان شیر را با چربی های مفید و املاح مناسب غنی سازی کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha