چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 13947

متخصصان تغذیه اعلام كردند خوردن گوشت ماهی آزاد برای سلامتی از مصرف كپسول‌های روغن ماهی مفیدتر است.

این متخصصان می‌گویند هرچند بلعیدن كپسول‌های روغن ماهی می‌تواند به اندازه خوردن گوشت ماهی آزاد برای تقویت مغز و دریافت چربی مفید امگا-3 سودمند و تقویت كننده باشد اما گوشت ماهی آزاد نسبت به روغن ماهی برتری‌هایی نیز دارد.

ماهی آزاد حاوی دوز قابل توجهی از عنصر سلنیوم است.

به گفته پژوهشگران سلنیوم عنصری است كه بسیاری از افراد با فقدان آن مواجه هستند در حالی كه وجود آن در حفظ سلامتی بدن بسیار موثر و بلكه حتی ضروری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سلنیوم یك آنتی اكسیدان بسیار مهم در بدن است و با مصرف آن خطر بروز بیماریهای قلبی و هم چنین انواعی از سرطانها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی پژوهشگران انستیتو غذا و سلامت «مسی» در آلبانی روی تاثیر مصرف كپسول‌های روغن ماهی و هم چنین گوشت ماهی آزاد تحقیق كردند تا دریابند كه كدامیك می‌توانند وضعیت اسیدهای چرب امگا-3 را در بدن بهبود بخشند.

این پژوهشگران خاطر نشان كردند افرادی كه از كپسول‌های امگا-3 استفاده می‌كردند معمولا از تنفس نامطلوب، خستگی و حالت تهوع شكایت داشتند اما آنهایی كه ماهی آزاد استفاده كرده بودند به مراتب شرایط جسمی بهتری داشتند.

مصرف اسید چرب امگا-3 به دلیل مزایای علمی مستدلی كه دارد بسیار متداول شده است. این ماده از بدن در برابر بروز بیماریهای قلبی، آرتریت روماتوئید و بیماریهای چشمی حفاظت می‌كند. در عین حال عملكرد مغز را تقویت كرده و در مقابله با افسردگی نیز سودمند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha