عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 94 خبر داد و گفت: میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیارد تومان تعیین شده است.

اجرای پزشک خانواده در سال 94/اعتبار 2 هزار میلیاردتومانی برای طرح

سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ادامه اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 94 خبر داد و گفت: میزان اعتبار ردیف پزشک خانواده نیز 2 هزارو 27 میلیارد تومان تعیین شده است.

رسول خضری در گفت و گو با پانا، با اشاره به اجرای برنامه پزشک خانواده در سال 94 گفت: تقویت برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در دست اجراست و در حال حاضر اجرای آن آغاز شده است.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: تقویت برنامه پزشک خانواده و فراهم شدن زیرساخت های این طرح در استان ‌های فارس و مازندران از برنامه ‌هاییست که باید در قالب طرح تحول بهداشت اجرا شود.


وی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه تقویت سیستم بهداشتی برای شهرهای زیر 50 هزار در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد که باید این برنامه به شهرهای دیگر و با جمعیت بالاتر نیز گسترش یابد. همچنین در برنامه ای که وزارت بهداشت دارد حاشیه شهرهای بزرگ نیز باید از نظر سیستم بهداشتی تقویت شود.


این نماینده مجلس تأکید کرد: با اجرای موفق برنامه پزشک خانواده، هم هزینه های نظام سلامت کمتر می شود، هم پزشکان عمومی کارشان پررنگ تر خواهد شد و در نهایت برنامه های پیشگیری و بهداشت نیز در اولویت قرار می گیرد.


خضری درخصوص چرایی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده در سال های اخیر نیز گفت: ما معتقدیم زیرساخت پزشک خانواده شهری هنوز آماده نیست و برای دو استانی که به صورت پایلوت اجرا شده باید زیرساخت ها فراهم شود و بعد به همه استان ها تسری پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha