دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک انبار سه هزار متری در بزرگراه بعثت خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک انبار سه هزار متری در بزرگراه بعثت خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این خبر گفت: وقوع حادثه حریق در ساعت 01:28 بامداد امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن با توجه به گستردگی حادثه، ستاد فرماندهی عوامل 10 ایستگاه آتش‌نشانی را به همراه تانکر آب و تجهیزات مخصوص به محل حادثه اعزام کرد.

ملکی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل حادثه که یک انبار در مسیر غرب به شرق بزرگراه بعثت بود، گفت: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک انبار دو طبقه که هر طبقه از آن بیش از 1500 متر مربع مساحت دارد، رخ داده و تمامی آن کاملا شعله‌ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به اماکن مجاور است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این انبار مملو از پارچه و مواد قابل اشتعال بود، اظهار کرد: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات خود را از چند جهت آغاز کرده و چند ساعت بعد موفق به مهار و اطفای کامل حریق شدند.

وی با بیان اینکه عملیات لکه‌گیری تا حوالی ساعت 8 صبح امروز ادامه داشت، گفت: خسارات مالی به جا مانده از این حادثه بسیار بالا بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه کارشناسان آتش‌نشانی علت این حادثه را بررسی و اعلام خواهند کرد، گفت: انبارداران و مالکان این انبارها می‌بایست حتما تجهیزات ایمنی و اطفای حریق را در املاک خود نصب کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

همچنین حسن عباسی مدیرروابط عمومی اورژانس تهران نیز با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل حادثه به ایسنا گفت: حادثه حریق در ساعت 01:30 بامداد به مرکز فوریت‌های 115 اطلاع داده شد که به دنبال آن چندین اکیپ آمبولانس اعزام شدند اما خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها اکیپ‌های اورژانس چند مامور آتش‌نشانی را که هنگام اطفای حریق دچار مشکلات تنفسی شده بودند، به شکل سرپا تحت درمان قرار دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha