اسماعیل کهرم که هفته گذشته مورد شدیدترین حملات به دلیل مصاحبه با خبرگزاری فارس قرار گرفته بود روز گذشته نیز انجام مصاحبه د ر این بازه زمانی را با هر رسانه ای رد کرد و گفت : که این مصاحبه در ماههای گذشته و درباره موضوعات دیگری بوده است که روزنامه وطن امروز آن را در این بازه زمانی منتشر کرده است.

جا زدن گفت و گوی تاریخ گذشته کهرم به عنوان مصاحبه جدیدِ وطن امروز+جوابیه

سلامت نیوز: در حالی فشارها به معصومه ابتکار زیاد میشود که اطرافیان وی هم از این مسئله دور نبوده و مورد حمله مخالفان دولت قرار گرفته اند.


به گزارش سلامت نیوز اسماعیل کهرم که هفته گذشته مورد شدیدترین حملات به دلیل مصاحبه با خبرگزاری فارس قرار گرفته بود روز گذشته نیز انجام مصاحبه د ر این بازه زمانی را با هر رسانه ای رد کرد و گفت : که این مصاحبه در ماههای گذشته و درباره موضوعات دیگری بوده است که روزنامه وطن امروز آن را در این بازه زمانی منتشر کرده است.
 
وی از احترام ویژه ای که برای برای وزیر بهداشت قائل است گفته و افزود : مطمئنم مجموعه دولت با انجام فعالیت های یکپارچه درتلاش هستند تا بهترین شرایط اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی را برای هموطنان در سراسر کشورایجاد کنند.

وی در گفتگو با سلامت نیوز خطاب به رسانه ها  متذکر شد : «رسانه هایی که جناحی عمل میکنید و  در سیاست غرق شده اید کاری کنید که به نفع مردم باشد. این جنجالی که بر سر یک کلمه حرف درست کرده اید به مردم کمکی نمیکند.»
 
این روزنامه در حالی یک مصاحبه قدیمی را منتشر می کند و ادعای تازگی آن را دارد که در تمام طول مصاحبه با پرسش ها و پاسخ های فراوان هیچ اثری از سوالات خبرنگار این روزنامه درباره پدیده گرد و غبار دیده نمی شود.

 در عین حال محتوای مطالب کاملا مشابه مصاحبه های متعددی است که طی آذرماه گذشته در اوج بحث بنزین پتروشیمی و بنزین یورو 4 در رسانه های مختلف وجود داشته است.به علاوه مصاحبه کننده در سوال دوم استناد به مصاحبه ای می کند که دکتر کهرم در تاریخ اول آذر با پایگاه خبری آفتاب داشته است.

بنزن را وارد ریه‌های مردم کردند و اکنون ما را متهم می‌کنند

مناقشات بر سر آلودگی هوا سیاسی است

بنزن ماده‌ای سرطانزاست، موضوع سیاسی نیست

بدیهی است که استناد در مصاحبه ای که طی اسفند ماه صورت گرفته، به تاریخ اول آذر بسیار دور به نظر می رسد. این در حالیست که موضوع گرد و غبار به خصوص در خوزستان این روزها بحث اصلی تمامی رسانه هاست، ولی در این مصاحبه کوچکترین اشاره ای چه از سوی مصاحبه کننده و چه از سوی مصاحبه شونده در آن نشده است. با این حال خبرگزاری فارس در رو تیتر خود بر این مصاحبه وطن امروز تاکید بر اظهار نظر «جدید» کهرم در مورد وزیر بهداشت دارد.
 
پروژه ای که گویا برای اسماعیل کهرم، مرد محیط زیست ایران کلید زده شده تا با استفاده از آن بتوانند هم فشارها را بر معصومه ابتکار افزون کنند و هم با فرافکنی در میان کابینه حسن روحانی اختلاف افکنی کنند.
 
گفتنیست این روزنامه به انتشار مطالب دور از شان کشورمان با تیترهای زرد معروف است و به همین دلیل نیز از معاونت مطبوعاتی تذکر گرفته است.

 

به گزارش سلامت نیوز ساعتی پس از انتشار این خبر روزنامه وطن امروز جوابیه ایی برای سلامت نیوز ارسال نمود که در ادامه منتشر می شود:

 مدیر مسئول محترم سایت سلامت نیوز:

با سلام؛

پیرو درج دو خبر متناقض بر روی آن پایگاه خبری، مبنی بر تکذیب مصاحبه و سپس ادعای تاریخ گذشته بودن مصاحبه«وطن امروز» با آقای کهرم،نکاتی را به اطلاع می رساند:

1-   سازمان حفاظت از محیط زیست و جناب آقای کهرم در روز یکشنبه، سوم اسفند 1393 اصل مصاحبه منتشر شده در روزنامه وطن امروز را تکذیب کرده اند. وطن امروز در همین روز فایل صوتی گفت و گوی ایشان را بر روی پایگاه اینترنتی روزنامه منتشر کرد که توسط خبرگزاری ها نیز مورد بازنشر قرار گرفت.

با مسجل شدن دروغ بودن تکذیبیه ، سازمان محیط زیست در چرخشی جالب توجه ضمن تنازل از ادعای قبلی خود مبنی بر کذب بودن مصاحبه، آن را «تاریخ گذشته» قلمداد فرموده است! به نظر حضرات، مردم کدام حرف سازمانی را که ادعای خود را با فاصله یک روز تکذیب می کند باید باور کنند و اساسا صداقت در مسئولان دولت راستگویان چه تعریفی دارد؟

2-   ادعا شده که مصاحبه تاریخ گذشته بوده است. سئوال اینجاست که مگر مصاحبه شیر پاستوریزه است که تاریخ گذشته باشد؟ و آیا اصولا مسائل مرتبط با محیط زیست به این اندازه متغیر است که انتشار محتوا با فاصله چند روزه آن را از حیز انتفاع ساقط کند؟ و یا اینکه مسئولان محترم سازمان محیط زیست برای جبران تکذیب اشتباه و دروغ خود به تناقض گویی افتاده اند؟

3-   در پایان خیرخواهانه توصیه می کنیم که سازمان محیط زیست به جای برخورد سیاسی با مسائل مرتبط با محیط زیست و سلامت مردم، رویکرد تخصصی و علمی را در پیش گیرد و نیز به جای ادعای مضحک تاریخ گذشته بودن مصاحبه ها،شایسته است مشاوران تاریخ گذشته را از پیرامون خود دور کنند تا به این اندازه اسباب زحمت ایشان را فراهم نکنند.

خواهشمند است وفق قانون مطبوعات این جوابیه در همان صفحه دو خبر مذکور منتشر گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha