دبیر اجرایی همایش کشوری سوختگی گفت: ترقه‌ها و مواد محترقه چهارشنبه سوری باید با تأیید موسسه استاندارد وارد بازار شود البته در سالهای اخیر جایگزین شدن اجناس چینی به جای مواد دست ساز از شدت حوادث کاسته است.

سلامت نیوز:دبیر اجرایی همایش کشوری سوختگی گفت: ترقه‌ها و مواد محترقه چهارشنبه سوری باید با تأیید موسسه استاندارد وارد بازار شود البته در سالهای اخیر جایگزین شدن اجناس چینی به جای مواد دست ساز از شدت حوادث کاسته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،سیامک فرخ‌فرقانی دبیر اجرایی همایش کشوری سوختگی اظهار کرد: خوشبختانه چند سالی که است در شب چهارشنبه‌سوری تعداد مراجعه‌کنندگان کاهش یافته است که یکی از علل آن ورود اجناس محترقه چینی به بازار ایران است که در قیاس با نارنجک‌های دست‌ساز و قدیمی با اکلیل‌سرنج‌ها کم آسیب‌تر هستند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته به جرات می‌توانم بگویم شب چهارشنبه‌سوری در مرکز سوختگی مطهری در حدود 30 مراجعه‌کننده داشتیم.

فرخ‌فرقانی تأکید کرد: متأسفانه مواد محترقه استاندارد و توصیه‌شده‌ای برای استفاده در شب چهارشنبه‌سوری وجود ندارد و بهتر است کارخانه‌هایی در این راستا وجود داشته باشد که سازمان استاندارد آنها را تحت پوشش قرار دهد.

دبیر اجرایی همایش کشوری سوختگی خاطر نشان کرد: باید سازمان استاندارد بر اجناس وارداتی نیز نظارت کند آنها را تست کند و چنانچه بی‌خطر بوده یا خطر کمتری دارد اجازه ورود صادر کند.

وی افزود: این مواد باید بر اساس سنین افراد طبقه‌بندی شود و چنانچه این اقدامات صورت گیرد بهتر از این است که مانند اکنون بی‌محابا و بدون بررسی مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

فرخ‌فرقانی گفت: در رابطه با نورافشانی مواد استانداردی وجود دارد که آنها نیز در اختیار سیستم دولتی است و در اختیار عموم قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha