وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هیچ بخشی از جامعه و سیاست‌گذاران تلاش نکنند واقعیت اجتماعی زنان در جامعه امروز ایران را نادیده بگیرند.

سلامت نیوز:وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هیچ بخشی از جامعه و سیاست‌گذاران تلاش نکنند واقعیت اجتماعی زنان در جامعه امروز ایران را نادیده بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی در همایش زنان در مسیر توسعه، سخن گفتن در مورد زنان در مسیر توسعه را توجه به واقعیت اجتماعی زن دانست، گفت: در محیط‌های کاری تقریبا همه افراد زن هستند و می‌توان شاهد حضور هرچه بیشتر زنان در حوزه کاری بود و در عین حال رویکرد محافظه‌کاران به کار و اشتغال زنان را حفظ کرد.

وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش تجرد در میان زنان گفت: بسیاری از کارفرمایان بالاخص در بخش خصوصی از استخدام نیروی کار مجرد استقبال نمی کنند و مهمتر آنکه هر اقدامی انجام می‌دهیم تا به نوعی از زنان مجرد حمایت کنیم، کارفرمایان اشتیاق کمتری برای استخدام زنان مجرد به خرج می دهند.

وی تصریح کرد: هر قدر شرایط اقتصادی سخت‌تر می‌شود، وابستگی کارفرما به نیروی کار بیشتر شده و فشار اجتماعی بر کار زنان و بالاخص عدم استقبال از کار زنان متاهل بیشتر می‌شود به این ترتیب فشار اقتصادی ورکود از مسیر استخدام کارفرمایان از استخدام مجردها به بنیان خانواده ضربه می‌زند.

وی تاکید کرد: هیچ بخشی از جامعه و سیاست‌گذاران تلاش نکنند واقعیت اجتماعی زنان در جامعه امروز ایران را نادیده بگیرند و هرگونه سیاست‌گذاری درباره زنان باید معطوف به شناخت دقیق از ذهنیت، فعالیت، گرایش‌ها وتحولات اجتماعی حوزه زنان باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه زنان درابعاد مختلف به واقعیت اجتماعی غیر قابل انکاری بدل شده‌اند، اظهارکرد: دربرنامه ششم توسعه باید به دو مقوله واقعیت اجتماعی زن و سیاست‌گذاری حساس نسبت به جنسیت توجه کنیم و آگاه باشیم توجه نشان دادن به این مقوله صرفا موضوع غربی وارداتی نیست و کاملا اسلامی است.

وی تاکید کرد:اسلام بر تفاوت‌های زن و مرد و ذخیره کردن این تفاوت‌ها در سیاست‌گذاری تاکید دارد و حقوق در نظر گرفته شده برای زنان در قرآن و فقه اسلامی سیاست‌گذاری حساس به جنسیت است که متاسفانه این نوع سیاست‌گذاری در کشورما وجود ملموس نیست.

ربیعی خاطرنشان کرد: یادمان باشد برخی با کج سلیقگی زنان را مساله جلوه می‌دهند اما دولت تدبیر و امید زنان را نه مساله بلکه بخش مهمی از راه‌حل توسعه می‌بیند. بنابراین نگاه به زن را باید تغییر داد تا زنان بتوانند سهم خود را در توسعه ایفا کنند و باید در وزارتخانه این دیدگاه را تئوریزه کرده و برای آن طرح سیاستی داشته باشیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در پایان تاکید کرد: کمیته‌های مربوط به تدوین برنامه ششم توسعه آماده کار شدند و وزرای مربوطه نیز مشخص شده‌اند که در بخش رفاهی بنده حضور دارم و نتایج مربوط بر عهده بخش فرهنگی گذاشته خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha