مصوبه‌ای که با امضای خانم دکتر عدلیله حمود حسین، وزیر بهداشت و درمان عراق و تحت عنوان «امر وزارتی» ابلاغ شد؛ تلاش‌های تیم مذاکر کننده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه داد و مفاد مورد نظر این وزارتخانه به منصه ظهور رسید.

سلامت نیوز:مصوبه‌ای که با امضای خانم دکتر عدلیله حمود حسین، وزیر بهداشت و درمان عراق و تحت عنوان «امر وزارتی» ابلاغ شد؛ تلاش‌های تیم مذاکر کننده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه داد و مفاد مورد نظر این وزارتخانه به منصه ظهور رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، مصوبه‌ای که با امضای خانم دکتر عدلیله حمود حسین، وزیر بهداشت و درمان عراق و تحت عنوان «امر وزارتی» ابلاغ شد؛ تلاش‌های تیم مذاکر کننده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتیجه داد و مفاد مورد نظر این وزارتخانه به منصه ظهور رسید.

بر اساس این مصوبه مقرر شده است:

- مهلت برگزاری مناقصه تا انتهای ماه میلادی تمدید شود.

- دارو های ایرانی از گرید 4 به 3 ارتقا یابند.

- گواهی فروش هر یک از دو کشور ایران و عراق قابل قبول باشد.

- در صورت برد مناقصه، شرکت‌ها فرصت ثبت داشته باشند.

- کمیته ویژه‌ای مسئولیت تسریع در ثبت و فروش داروهای ایرانی را عهده‌دار شود.

- ملزومات پزشکی از فرایند ثبت معاف شوند.

مصوبه وزارت بهداشت و درمان عراق:

با ابلاغ رسمی در راستای شروع همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دو کشور و برای کاهش کم کاری‌ها (جبران مافات) و سختی‌های موجود در زمینه واردات دارو و تجهیزات پزشکی موارد زیر ابلاغ می‌شود:

- به رسمیت شناختن و اضافه شدن شرکت‌های ایرانی در مجموعه و رده سه (آسیایی- عربی) همراه با شرکت‌های ترکی و عربی

- قرار دادن اولویت ثبت و بررسی شرکت‌های ایرانی (ردهA) و امکان انعقاد قرارداد با شرکت‌های ایرانی به شرط ارائه مدارک ثبت شرکت.

- دادن اولویت به ثبت مواد مصرفی پزشکی ایرانی و در این راستا کمیسیون مخصوص برای دریافت، بررسی و محصولات ایرانی تشکیل خواهد شد.

- شرکت‌های ایرانی گرید A می‌توانند مدارک ثبت و فروش خود بر اساس مطالبات ثبت (قوانین ثبت) در هریک از دو کشور را ارائه کنند.

- امکان صدور موقت واردات برای موارد مصرفی پزشکی ایرانی به شرط ارائه مدارک ثبت.

- در حال حاضر نیازی به ثبت تجهیز ات پزشکی ایرانی وجود ندارد و فقط به ثبت شرکت ایرانی سازنده اکتفا می‌شود.

- تیم فنی و تخصصی از سوی اداره فنی وزارت برای اطلاع از وضعیت کارخانه‌ها و شرکت‌های گرید A ایرانی و برای تطبیق دادن نظام GMP بازدید به عمل می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha