دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 139542

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های درون شهری پایتخت گفت: بر روی 10 دستگاه اتوبوس فیلتر دوده نصب شده که در حال تست است.

سلامت نیوز:رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره نصب فیلتر دوده بر اتوبوس های درون شهری پایتخت گفت: بر روی 10 دستگاه اتوبوس فیلتر دوده نصب شده که در حال تست است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،علی محمد شاعری  اظهار داشت: بعد از اینکه نتیجه تست های فیلتر دوده اتوبوس ها مشخص شد، این اقدام بر روی همه اتوبوس های پایتخت انجام می شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران درباره کارایی فیلتر دوده ها نیز گفت: در واقع نصب فیلتر دوده تاثیر بسیار زیادی در کاهش آلایندگی اتوبوس‌ های شهری دارد.


وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت با اختصاص اعتبارات لازم، به موضوع نوسازی اتوبوس های فرسوده شهر تهران به منظور جلوگیری از کاهش آلودگی هوا کمک کند.


شاعری در پایان خاطرنشان کرد: مجهز کردن برخی اتوبوس ها به سیستم حمل و نقل برقی از مهم ترین برنامه های در دستور کار شهرداری است.


 همچنین جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز پیش از این با بیان اینکه نصب فیلتر دوده بر اتوبوس ها در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: نصب فیلتر دوده بر روی دو هزار دستگاه اتوبوس شرکت واحد با اولویت اتوبوس ‌های فرسوده در دستور کار معاونت حمل و نقل قرار دارد.


این در حالی است که به گفته خودروسازان نصب این فیلتر بر روی خودروهای دیزلی بسته به مدل‌ خودرو بین 10 تا 20 میلیون تومان هزینه خواهد داشت. براساس طرح تدوین شده در سازمان حفاظت محیط زیست نیز خودروسازان از ابتدای سال 1394 باید فیلتر جذب دوده را بر روی خودروهای دیزلی نصب کنند.


فیلتر ذرات دیزل وسیله ای است که ذرات و دوده حاصل از احتراق موتورهای دیزلی را از بین می برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha