قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودجه اجرای طرح تحول سلامت 100 درصد محقق نشده است، گفت: در زمینه بودجه سال 93 طرح تحول، دولت قول های جدی برای تامین آن داده است.

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بودجه اجرای طرح تحول سلامت 100 درصد محقق نشده است، گفت: در زمینه بودجه سال 93 طرح تحول، دولت قول های جدی برای تامین آن داده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر ایرج حریرچی روز دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران افزود: از آنجا که دولت علاقه جدی به موضوع سلامت مردم دارد، امیدواریم تا یکی دو هفته آینده این بودجه تامین شود.

وی در خصوص بودجه سال 94 نیز گفت: با شرایطی که اکنون دولت در زمینه تامین بودجه دارد ما این شرایط را درک می کنیم اما تدابیری اندیشیده شده که به هیچ عنوان به کارهایی که برای خدمت به مردم است، خدشه ای وارد نشود.

وی تصریح کرد: اکنون با اجرای طرح تحول سلامت در مراکز درمانی و بیمارستانی در روستاها سه درصد فرانشیز و در شهرها نیز 6 درصد فرانشیز توسط مردم پرداخت می شود که این خدمتی بزرگ از سوی دولت تدبیر و امید با حمایت ویژه وزارت بهداشت است.

حریرچی با بیان اینکه هیچ روستایی وجود ندارد که بدون پزشک باشد، اظهار داشت: در بیمارستان های شهرها سه هزار و 900 پزشک متخصص تمام وقت در حال فعالیت هستند و در روستاها نیز 6 هزار و 300 پزشک فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه کماکان طرح تحول سلامت در سال آینده نیز اجرا می شود، ادامه داد: هیچ خدشه ای به بسته سلامت مردم در سال آینده وارد نمی شود اما در برخی خدمات جدید که مایل به ارتقا هستیم با دوراندیشی کار را انجام خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha