رئیس جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه خود به استان اصفهان از مرکز کنترل هماهنگی عملیات امداد و نجات این استان بازدید کرد. در این بازدید مشخص شد که استان اصفهان در معرض 18 نوع حادثه مختلف قرار دارد.

سلامت نیوز:رئیس جمعیت هلال احمر در سفر یک روزه خود به استان اصفهان از مرکز کنترل هماهنگی عملیات امداد و نجات این استان بازدید کرد. در این بازدید مشخص شد که استان اصفهان در معرض 18 نوع حادثه مختلف قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید امیرمحسن ضیایی در بدو ورود به استان اصفهان با حضور در مرکز EOC استان اصفهان با پرسنل این مرکز دیدار و از قسمت های مختلف آن بازدید کرد.

در این بازدید، مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: مناطق مختلف استان اصفهان از لحاظ امدادرسانی به هفت منطقه تقسیم بندی شده است که برخی از مناطق به صورت مشترک به حوادث به وقوع پیوسته در استان امدادرسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام عملیات‌های امدادی در استان اصفهان فرماندهی می‌شود، اظهار کرد: سناریوهای نوشته شده برای انجام مانورهای مختلف نیز در قالب عملیات‌های امدادی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان یادآور شد: هر منطقه دارای تیم‌های عملیاتی خاص و مشخص است و تیم‌های پشتیبان نیز در حالت آماده باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان اصفهان چندین حادثه بزرگ استان های همجوار را نیز امدادرسانی کرده است.

پوشش امدادی قریب به 4هزار حادثه در استان اصفهان

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این بازدید تصریح کرد: 3هزار و 800 کیلومتر مسیر آزادراه و جاده در محورهای منتهی به استان اصفهان قرار دارد و لذا این استان شاهراه اصلی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از نوروز سال 93 تا کنون به 3هزار و 997 حادثه، پوشش امدادی داده شده است، اذعان کرد: در حال حاضر با 8 استان دیگر کشور همجوار هستیم و 18 نوع حادثه همچون جاده ای، کوهستانی، برف و کولاک و … در این مدت از سوی امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان اصفهان امدادرسانی شده است.

کریمی به استقرار 39 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و پست دائم موقت در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 22 خودروی نجات و 45 دستگاه آمبولانس در حوادث این استان امدادرسانی می کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلا احمر استان با تأکید بر اینکه این استان میزبان بسیاری از مانورها و همایش های مختلف کشوری و بین المللی است، گفت: مأموریت اجرای بسیاری از برنامه ها و مانورها به جمعیت هلال احمر استان اصفهان واگذار می شود.

به گفته وی در طرح کاهش خطرپذیری که با هماهنگی مدیرکل بحران استان برنامه ریزی شده است، حوادث به وقوع پیوسته در استان دسته بندی و نقاط حادثه خیز مشخص می شود.

پیگیری عملیات های امدادی از سوی رئیس جمعیت هلال احمر

در ادامه بازدید رئیس جمعیت هلال احمر از مرکز EOC استان اصفهان ارتباط زنده و به صورت ویدئو کنفرانس با EOC مرکز بر قرار شد و دکتر ضیائی از نحوه امدادرسانی ها طی 24 ساعت گذشته مطلع شد.

در این گزارش مدیر تیم های عملیاتی سازمان امداد و نجات برجسته ترین حوادث در 24 ساعت گذشته را امدادرسانی به آب گرفتگی در محور زاهدان – بم برشمرد و گفت: از سوی جمعیت هلال احمر به 93 نفر اسکان داده شد.

قویدل به امدادرسانی به گرفتار شدگان در برف و کولاک در استان های فارس، قزوین و کرمان اشاره و اذعان کرد: عملیات امداد رسانی به گرفتارشدگان در برف و کولاک از شب گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

ساختمان مرکز EOC استان اصفهان در حال تکمیل است

در ادامه بازدید از مرکز EOC استان اصفهان، دکتر ضیایی از روند ساخت و پیشرفت فیزیکی این مرکز مطلع و خواستار تکمیل این ساختمان و تجهیز آن شد.

رئیس جمعیت هلال احمر از انبارهای امدادی و لجستیکی جمعیت هلال احمر استان اصفهان نیز بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha