دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 139571

دبیر علمی کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: ۹۰ درصد مردان در رده سنی ۸۱ تا ۹۰ سال مبتلا به بزرگی خوش‌خیم پروستات هستند.

سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی گفت: ۹۰ درصد مردان در رده سنی ۸۱ تا ۹۰ سال مبتلا به بزرگی خوش‌خیم پروستات هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا قدیان با بیان اینکه بزرگی خوش خیم پروستات شایعترین علت انسداد ادراری در مردان است، اظهار کرد: با رسیدن به سن ۷۰ سالگی، حدود ۸۰ درصد مردان درجاتی از بزرگی خوش‌خیم پروستات را دارند که علائم آزاردهنده‌ای ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: بزرگ شدن پروستات با وارد کردن فشار به مجرای ادراری باعث انسداد و بسته شدن آن و بروز اختلال در خارج شدن ادرار می‌شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی با اشاره به‌وجود علائم ادراری و تحریکی(تحریک مثانه) در مبتلایان به عارضه بزرگی خوش‌خیم پروستات گفت: تکرر ادرار، بخصوص تکرر ادرار شبانه و فوریت در ادرار کردن از علائم تحریکی بزرگی خوش‌خیم پروستات است  که البته در مبتلایان به سرطان پروستات هم این علائم دیده می‌شود.

قدیان با بیان این‌که اندازه‌گیری پی.اس.ای، معاینه فیزیکی و سونوگرافی از راه‌های تشخیص بزرگی خوش‌خیم پروستات از نوع سرطان آن است، افزود: هشت درصد مردان ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵۰ درصد مردان ۵۱ تا ۶۰ سال، ۷۰ درصد مردان ۶۱ تا ۷۰ سال و ۹۰ درصد مردان ۸۱ تا ۹۰ سال بزرگی خوش خیم پروستات دارند و میزان شیوع اختلالات جنسی در مردان مبتلا به بزرگی خوش خیم پروستات تقریباً دو برابر مردان عادی است.

وی با بیان اینکه مبتلایان با علائم خفیف به درمان نیازی ندارند، خاطرنشان کرد: درمان به ۲ صورت دارویی و جراحی  است و در صورتی علائم ادراری به آزار و اذیت بیمار منجر شود و کیفیت زندگی وی را تحت تاثیر قرار دهد درمان‌ها انجام می شود.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی نفرولوژی و اورولوژی به مبتلایان توصیه کرد برای کاهش علائم بزرگی خوش‌خیم پروستات حداقل به‌میزان یک لیتر مایعات در روز مصرف کنند.

قدیان با تاکید بر ضرورت کاهش مصرف مایعات در سفرهای طولانی برای مبتلایان به بزرگی خوش خیم پروستات گفت: همچنین این افراد باید میزان نوشیدن مایعات در شب و عصرها کاهش دهند، از مصرف الکل و قهوه خودداری کنند، برنامه غذایی مناسبی داشته باشند و بخش تحتانی شکم را گرم نگهدارند.

وی تصریح کرد: در صورت پاسخ نامناسب درمان دارویی درمان جراحی توصیه می‌شود.

کنگره بین المللی نفرولوژی و اورولوژی ۲۰ تا ۲۲ خرداد ۹۴ در سالن همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha