دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: 139574

سرطان ریه قاتل شماره یک در میان سرطان‌های آقایان است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان ریه را به صدا در آورده است. جالب آنکه این سرطان کشنده یکی از قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان‌ها است. استعمال سیگارعامل بیش از 90درصد سرطان‌های ریه است.

سلامت نیوز: سرطان ریه قاتل شماره یک در میان سرطان‌های آقایان است تا جایی که سازمان بهداشت جهانی زنگ خطر افزایش مبتلایان به سرطان ریه را به صدا در آورده است. جالب آنکه این سرطان کشنده یکی از قابل پیشگیری‌ترین نوع سرطان‌ها است. استعمال سیگارعامل بیش از 90درصد سرطان‌های ریه است.

گفته می‌شود نوجوانان سیگاری قربانیان آینده سرطان ریه هستند. نیکوتین یا ماده دخانی اعتیادآور موجود در توتون و تنباکو با انواع سرطان‌های دیگر از جمله سرطان دهان، گلو و حنجره نیز مرتبط است.


به گزارش روزنامه ایران و به نقل از سایت «مدیسن نت» سرطان پروستات شایع‌ترین سرطان در مردان است این نوع سرطان روی غده پروستات تأثیر می‌گذارد و یک بیماری پیری است و به ندرت در مردان جوان‌تر از 50 سال دیده می‌شود. اغلب سرطان‌های پروستات باعث ایجاد عوارض نمی‌شوند و با آزمون غربالگری از جمله معاینه رکتوم و PSA (آنتی ژن اختصاصی پروستات)و آزمایش خون
تشخیص داده می‌شود.
استفاده گسترده از تست PSA نرخ درمانی سرطان پروستات را افزایش داده است اما هنوز هم 10 درصد از میزان ناشی از مرگ‌ومیر سرطان‌ها را در میان مردان تشکیل می‌دهد. غربالگری سرطان پروستات با معاینه «رکتال دیجیتال» و تست PSA نه تنها برای افراد در معرض خطر توصیه می‌شود بلکه مردان بعد از سن 50 سالگی لازم است با مشاهده علائم این سرطان نسبت به انجام آزمایش اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha