دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 139575

متخصصان چسبی تولید کرده‌اند که می‌تواند عوارض ناشی از آلرژی به بادام زمینی را تسکین دهد.

سلامت نیوز: متخصصان چسبی تولید کرده‌اند که می‌تواند عوارض ناشی از آلرژی به بادام زمینی را تسکین دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، نتایج اولیه بدست آمده از یک بررسی جدید نشان می‌دهد این نوع چسب (پچ) وقتی روی پوست گذاشته شود به تدریج و با دوز بسیار پایین بدن فرد مبتلا به این آلرژی را در معرض ترکیبات حساسیت‌زای بادام زمینی قرار می‌دهد و ظاهرا این شیوه در کاهش علائم آلرژیک در این بیماران موثر است.

دکتر «هوگ سامپسون» متخصص ارشد این مطالعه از نیویورک گفت: تعدادی کودک و فرد بزرگسال در مدت یک سال از این چسب استفاده کردند و به نظر می‌رسد این چسب‌ها می‌توانند سلول‌ها را به گونه‌ای آموزش دهند که واکنش‌های مرتبط با آلرژی را نداشته باشند.

آلرژی به بادام زمینی یکی از شایع‌ترین حساسیت‌های غذایی است و می‌تواند موجب واکنش‌های جدی و کشنده در فرد به هنگام قرار گرفتن در معرض ترکیبات این خوردنی شود. در سال‌های اخیر پزشکان توانسته‌اند به شیوه ایمنی‌درمانی که در آن فرد تحت نظارت پزشک در معرض دوز خاصی از ترکیبات بادام زمینی قرار می‌گیرد تا حدودی از اثرات این آلرژی بکاهند.

در روش ایمنی‌درمانی از بیمار درخواست می‌شود میزان مشخص و اندکی از ماده خوراکی را که به آن آلرژی دارد مصرف کند و مقدار آن را به تدریج افزایش دهد. این روش موثر است اما می‌تواند با میزان بالایی از واکنش‌های حساسیتی ناخوشایند همچون خارش دهان، ورم دهان و شکم همراه باشد.

به گفته دکتر «هوگ سامپسون»، چسب پوستی جدید از این قابلیت برخوردار است که از بروز این واکنش‌ها جلوگیری کند. این چسب پوستی با قرار دادن فرد مبتلا در معرض میزان کنترل شده‌ای از ترکیبات آلرژی‌زای بادام زمینی، بدن فرد را در مقابل این ماده خوراکی مقاوم‌تر می‌سازد.

در بررسی انجام شده 221 فرد 6 تا 55 ساله مبتلا به آلرژی بادام زمینی حضور داشتند و در هر کدام از آنان از این چسب‌ها که هر کدام حاوی دوز مختلفی از آلرژی‌زای بادام زمینی بود استفاده شد تا میزان تاثیرگذاری آن ارزیابی شود. علاوه بر این در برخی از بیماران از دارونما استفاده شد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، به گفته متخصصان در نیمی از افرادی که از این چسب برای مدت یک سال استفاده کرده بودند مشاهده شد آنان می‌توانند حداقل یک گرم پروتئین بادام زمینی را تحمل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha