دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 139578

مطالعات محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد که مصرف روزانه نوشابه به دلیل کارامل رنگی موجود در این نوشیدنی، سرطان زا است.

سلامت نیوز:مطالعات محققان دانشکده پزشکی جان هاپکینز آمریکا نشان می دهد که مصرف روزانه نوشابه به دلیل کارامل رنگی موجود در این نوشیدنی، سرطان زا است.


به گزارش ایرنا و به نقل از ساینس، تحقیقات نشان می دهد که فرآیند شیمیایی تولید کارامل رنگی استفاده شده در نوشابه، بیش از حد تصور سرطان زا است.

تحقیقاتی که سال گذشته بر روی 11 نوشابه مختلف انجام شد نشان داد که این نوشیدنی حاوی یک ماده شیمیایی سرطان زا به نام MEI 4- است.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در مرکز پزشکی جان هاپکینز، اکثر نوشابه حاوی سطوح مختلفی، بین 9.5 میکروگرم در لیتر تا 963 میکروگرم در لیتر، از این ماده سرطان زا هستند و این میزان در نوشابه های رژیمی بیشتر است.

بر اساس قانونی در کالیفرنیا، تمام تولیدکنندگان نوشابه باید میزان این ماده شیمیایی در محصول خود را، در یک برچسب هشدار روی شیشه نوشابه درج کنند.

تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته نشان می دهد که فرآیند تولید کارامل رنگی که در اکثر نوشابه ها مورد استفاده قرار می گیرد، علاوه بر ماده شیمیایی MEI 4-، عامل اصلی سرطان زا بودن این محصول است.

در ادامه تحقیقات آمده است که مصرف روزانه نوشابه یکی از مهمترین دلایل اضافه وزن و دیابت است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha