با توجه به تغییر روند معلولیت و افزایش بیماران روانی مزمن، از سال آینده تمام بیماران روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند .

سلامت نیوز: با توجه به تغییر روند معلولیت و افزایش بیماران روانی مزمن، از سال آینده تمام بیماران روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند .

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور روز گذشته در نشستی خبری ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر 10 هزار بیمار روانی مزمن در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی نگهداری می شوند و 7 تا 8 هزار نفر بیمار روانی مزمن نیز پشت نوبت دریافت خدمات هستند که بر این اساس با افزایش تعداد مراکز ارائه خدمات به بیماران روانی مزمن سه مرکز را در سه استان تهران ، اصفهان و گیلان تاسیس کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،وی با اشاره به اجرای طرحی به منظور نگهداری بیماران مزمن در منزل در آینده ای نزدیک افزود: بر اساس این طرح بیماران مزمن که به مرحله ای از ثبات رفتاری رسیده باشند حداقل 10 روز در منزل خودشان نگهداری می شوند و در این مدت یک بیمار دیگر جایگزین می شود. یحیی سخنگویی همچنین از تشکیل شورای عالی معلولان به ریاست رئیس جمهور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته، به زودی شورای عالی معلولان به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل خواهد شد. سخنگویی همچنین با اشاره به افتتاح نخستین مرکز توانبخشی ضایعه‌نخاعی روزانه تا پایان سال جاری گفت: در حال حاضر 16 هزار نفر معلول ضایعه‌نخاعی در بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد از هزینه‌های حق پرستاری به مبلغ ماهانه 120 هزار تومان استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha