دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 139586

آنچه در وضعیت بیماران مبتلا به سینوزیت موجب حادتر شدن بیماری می‌شود رعایت نکردن رژیم‌های غذایی و خودداری از مصرف ادویه‌هاست.

سلامت نیوز:آنچه در وضعیت بیماران مبتلا به سینوزیت موجب حادتر شدن بیماری می‌شود رعایت نکردن رژیم‌های غذایی و خودداری از مصرف ادویه‌هاست.

من چند سالی هست که ترشحات پشت حلق دارم و دو سالی است که آبریزش بینی هم به این مشکل اضافه شده است، خیلی از این موضوع عذاب می‌کشم، انواع آمپول‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها را مصرف کردم اما هیچ تأثیری در رفع ترشحاتی که پشت حلقم جمع می‌شود، نداشته است و روز به روز هم بدتر می‌شوم، بخصوص زمانی که هوا گرد و غبار است. درضمن بزاق دها‌نم هم خیلی زیاد است به‌گونه‌ای که در تکلم مشکل ایجاد شده است. لطفا راهنمایی بفرمایید.
دکتر نادرحیدر‌زاده، فوق تخصص بیماری‌های ریوی، آسم و آلرژی در جواب به این سئوال در روزنامه ایران نوشت:در درجه نخست باید به خاطر وجود پولیپ بینی و سینوزیت چرکی توسط پزشک متخصص گوش، گلو و بینی معاینه شوید.
در ضمن سینوس شما حتماً باید با انجام سی تی اسکن بررسی شود. چنانچه به سینوزیت مزمن مبتلا باشید، بیماری‌تان شناسایی می‌شود و برای درمان آن باید به پزشک معالج‌تان مراجعه کنید و درمان جدی و تخصصی را نزد پزشک معالج‌تان ادامه دهید.
در ضمن آندوسکوپی راهی مطمئن برای خروج ترشحات است. اگرمبتلا به پولیپ باشید درمان آنتی بیوتیکی و استفاده از اسپری بینی راهکار مؤثری نیست زیرا پولیپ باید با عمل جراحی برداشته شود.
اگر تشخیص پولیپ یا سینوزیت رد شود، با انجام درمان‌های کمکی مانند شست و شوی بینی با سرم نمکی و اسپری بینی شدت بیماری را کاهش دهید در هر صورت این علائم باید توسط پزشک متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد.
اما آنچه در وضعیت بیماران مبتلا به سینوزیت موجب حادتر شدن بیماری می‌شود رعایت نکردن رژیم‌های غذایی و خودداری از مصرف ادویه‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha