دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
کد خبر: 139588

مطابق آمار، مرگ و میر و مصدومیت ناشی از سوانح شغلی و تصادفات جاده‌ای در مردان 5 برابر زنان است به همین جهت امسال نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین عامل مرگ مردان ایرانی را تصادف‌های رانندگی اعلام کرد.

سلامت نیوز:مطابق آمار، مرگ و میر و مصدومیت ناشی از سوانح شغلی و تصادفات جاده‌ای در مردان 5 برابر زنان است به همین جهت امسال نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین عامل مرگ مردان ایرانی را تصادف‌های رانندگی اعلام کرد.

امسال نهمین سالی است که هفته اول اسفند به عنوان هفته ملی سلامت مردان برگزار می‌شود. بررسی‌های موجود نشان می‌دهد، آگاهی و دانش مردان کشور درباره بیماری‌های خودشان و روش‌های پیشگیری و کنترل آن بسیار کم است و کافی نیست به همین علت از سال 1385انجمن اورولوژی ایران به این نتیجه رسید که روزی را به عنوان روز ملی سلامت مردان در کشور معرفی کند آنچه در این میان قابل تأمل‌تر به نظر می‌آید، حوادث و سوانح است که بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی مهم‌ترین علت مرگ مردان را به خود اختصاص می‌دهد و لزوم اطلاع‌رسانی بیشتر با هدف پیشگیری از وقوع پیامدهای ناخوشایند در تأمین سلامت این قشر را بیش از گذشته ضروری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،آن‌طور که مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت می‌گوید: مطابق آمار، مرگ و میر و مصدومیت ناشی از سوانح شغلی و تصادفات جاده‌ای در مردان 5 برابر زنان است به همین جهت امسال نیز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نخستین عامل مرگ مردان ایرانی را تصادف‌های رانندگی اعلام کرد. مردان ایرانی در آمار مرگ و میر پیشتاز هستند. مردان ایرانی با بیماری‌هایی مانند سرطان مثانه، پروستات و ناتوانی جنسی دست و پنجه نرم می‌کنند و همیشه یک پای ثابت حوادث و آمار مرگ و میر کشور هستند. سرطان پروستات و مثانه بیشترین نوع سرطان در مردان ایرانی گزارش شده است. در این میان جلیل حسینی رئیس انجمن اورولوژی ایران اعلام کرده است: سرطان پروستات و مثانه بیشترین نوع سرطان در مردان ایرانی است. همچنین شیوع سرطان مثانه در مردان 5 برابر زنان و‌ سرطان‌های ریه و معده سه برابر زنان است. بیماری‌های رفتاری و جنسی نیز در مردان به مراتب بیش از زنان است. همچنین مردان به علت خصوصیات جنسیتی، رفتاری و شغلی بیش از زنان در معرض انواع بیماری‌های واگیر و غیرواگیر هستند. 95درصد مبتلایان به ایدز در ایران مرد هستند مطالعات مختلف نشان می‌دهد ، مصرف سیگار و الکل نیز در مردان به مراتب بیش از زنان است. ناتوانی جنسی نیز تقریباً در 30 درصد آقایان شایع است که بی‌توجهی به آن موجب کشمکش در خانواده و طلاق می‌شود، در حالی که با مراجعه به پزشک در اکثر موارد با درمان‌های ساده و دارو قابل درمان است. همچنین انجمن باروری و ناباروری می‌گوید: 15 درصد زوج‌های کشور نابارورند که نیمی از این مشکل از طرف مردان است. مشکلی که موجب افزایش درصد قابل ملاحظه‌ای از طلاق‌ها شده است. حال با تمامی این بیماری‌ها که مردان ایرانی را محاصره کرده است شاید برگزاری هفته سلامت و حساس‌سازی مردان جامعه ایرانی برای ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زودهنگام بیماری‌های خطرناک و بدون علامت با افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی بویژه از طریق رسانه‌ها بتواند فرصتی برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌های ویژه آقایان ایرانی باشد. براساس این گزارش، هفته سلامت مردان(سما) از اول اسفندماه آغاز و تا هفتم اسفندماه ادامه دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha