متخصصان اعلام كردند: نیمی از دوز واكسن آنفلوآنزا برای افراد جوان كافی است.

پژوهشگران تاكید كردند: نیمی از دوز فعلی واكسن آنفلوآنزا به اندازه یك دوز كامل آن برای افراد بالغ زیر 50 سال مناسب و كافی است.

به این ترتیب می‌توان در مصرف منابع این واكسن برای جلوگیری از كمبودهای احتمالی در آینده پیشگیری كرد.

در این پژوهش حدود هزار و 100 فرد بزرگسال آمریكایی شركت داشتند كه نیمی از آنها تنها نیمی از دوز واكسن آنفلوآنزا را دریافت كردند.

این پژوهش بین ماه‌های نوامبر و دسامبر سال 2004 انجام گرفته است.

پس از گذشت سه هفته از زمان واكسیناسیون، نمونه‌های خونی از هر دو گروه گرفته شد. آزمایشات روی این نمونه‌ها نشان داد كه واكنش سیستم ایمنی در افراد 18 تا 49 سال در گروهی كه واكسن دوز كامل را دریافت كرده‌اند درست به همان اندازه گروهی است كه تنها نیمی از دوز واكسن به آنها تزریق شده بود.

همچنین شدت علایم آنفلوآنزا در هر دو گروه یكسان بود.

به گزارش ایسنا، نتایج این تحقیق در مجله آرشیو طب داخلی به چاپ رسیده است. افرادی كه در این پژوهش حضور داشتند پرسنل فعلی یا بازنشسته ارتش آمریكا بودند كه به جای واكسن‌های افشانه‌ای بویایی برای آنها از انواع تزریقی واكسن آنفلوآنزا استفاده شد.

آمارها نشان می‌دهد كه ویروس آنفلوآنزا سالانه تنها در آمریكا جان حدود 36 هزار نفر را می‌گیرد و 200 هزار نفر دیگر را راهی بیمارستان می‌كند. اپیدمی نوع جدید این ویروس می‌تواند جان عده زیادی را بگیرد و به همین دلیل كارشناسان در تلاش برای بهبود كیفیت واكسن آنفلوآنزا و توزیع بهتر آن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha