معاون فنی و عملیات اورژانس كل كشور از 14 فوتی بر اثر سرمازدگی و 66 مرگ ناشی از مسمومیت با گاز co در پی موج سرمای سال گذشته خبر داد و گفت: این موارد فوتی در نتیجه 30 هزار و 303 ماموریت در فاصله 13 تا 23 دی ماه 86 گزارش شد.

دكتر محمد سرور، در گفت وگو با ایسنا، با بیان این كه از 30 هزار و 303 ماموریت انجام گرفته (طی 10 روز موج سرما) 3 هزار و 111 مورد از آن مربوط به حوادث ترافیكی بوده است، اظهار كرد: همچنین 2 هزار و 94 حادثه درون شهری و یك‌هزار و 20 حادثه جاده‌ای به ثبت رسیده است.

وی، با بیان این كه طی این مدت یك‌هزار و 310 ماموریت جهت امدادرسانی برای مسمویت با گاز CO به انجام رسیده است، افزود: از این تعداد ماموریت 827 نفر به بیمارستان منتقل، 316 نفر درمان در محل و 66 نفر منجر به فوت شده است.

معاون فنی و عملیات اورژانس كشور، با اشاره به انجام 339 زایمان هم‌زمان با بروزبحران سرمای سال گذشته از طریق انتقال زنان باردار به مراكز درمانی توسط 115 گفت: در مجموع در فصل سرمای سال گذشته نیز 6 هزار و 597 مورد مسمومیت با گاز CO و 483 مورد فوتی گزارش شد كه این آمارها فقط موارد حضور اورژانس در محل را شامل می‌شود.

دكتر سرور، با توصیه به هم‌وطنان مبنی بر به تعویق انداختن مسافرت‌های زمستانی خود مگر در موارد لزوم گفت: در صورت الزام به انجام مسافرت، هشدارهای پلیس راه، سازمان هواشناسی و راهداری را جدی بگیرند و چنانچه در زمان اعزام احتمال بارندگی و بارش برف و خطر انسداد راه پیش بینی می‌شود از مسافرت اكیدا خودداری شود.

وی، امداد رسانی را در شرایط یخبندان دشوار برشمرد و افزود: بالگردهای امدادی نیز در شرایط ابری و برفی قادر به پرواز نیستند.

معاون فنی و عملیات اورژانس كل كشور، با بیان این كه باید در سفرهای زمستانی از به همراه بردن كودكان، سالمندان و افراد كم توان خودداری شود، افزود: همچنین خودرو باید مجهز به سیستم گرمایشی، زنجیر چرخ به همراه منابع كافی آذوقه باشد.

به گفته دكتر سرور، بارش سنگین برف عاملی برای ایجاد محدودیت دید به شمار می‌رود از این رو رانندگان باید به هشدارهای پلیس توجه كافی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha