انجام ورزش بعد از ناهار به کاهش چربی و قند خون بیماران دیابتی کمک می‌‌کند. افرادی که دیابت نوع 2 دارند قند و چربی خون بالایی دارند.

سلامت نیوز:انجام ورزش بعد از ناهار به کاهش چربی و قند خون بیماران دیابتی کمک می‌‌کند. افرادی که دیابت نوع 2 دارند قند و چربی خون بالایی دارند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران،این مسأله باعث افزایش بیماری‌های قلبی – عروقی و خطر سکته قلبی می‌شود. ورزش بهترین درمان برای افرادی است که از این بیماری رنج می‌برند.

اخیراً محققان دریافته‌اند افرادی که دیابت نوع 2 دارند می‌توانند با انجام ورزش بعد از وعده‌های غذایی احتمال بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش دهند. مطالعات نشان می‌دهد علاوه بر شدت و مدت زمان ورزش، زمان انجام این کار نیز مهم است. نتایج مطالعات نشان داد ورزش‌های استقامتی بیشترین تأثیر را بر کاهش قند و چربی خون دارد. این ورزش باید بعد از وعده غذایی انجام شود. در این مطالعات گروهی از افراد که چاقی مفرط داشتند و به دیابت نوع 2 مبتلا بودند مورد بررسی قرار گرفتند. این افراد بعد از خوردن ناهار، ورزش استقامتی انجام می‌دادند.

تعدادی از افراد این ورزش را قبل از خوردن ناهار انجام دادند. بررسی‌ها نشان داد ورزش کردن قبل از ناهار تنها باعث کاهش قند خون می‌شود در حالی که ورزش کردن بعد از ناهار هم باعث کاهش قند و هم کاهش چربی خون می‌شود. بهترین زمان برای ورزش با هدف کاهش قند و چربی خون، بعد از ناهار است. تأثیر این ورزش تنها یک روز است و برای روز بعد دوباره باید ورزش انجام شود. این طبیعی است که میزان هورمون‌های بدن در ساعات مختلف روز متفاوت است. میزان هورمون‌ها بر زمان مناسب برای ورزش تأثیرگذار است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha