سرپرست کمیته امداد با اشاره به مشکلات و آسیب‌های پیش‌ روی زنان سرپرست خانوار گفت: این زنان دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی بوده و آثار تهاجمی که از اجتماع متوجه این زنان است به حدی بوده که مشکلات اقتصادی و مالی آنان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

سلامت نیوز:سرپرست کمیته امداد با اشاره به مشکلات و آسیب‌های پیش‌ روی زنان سرپرست خانوار گفت: این زنان دچار آسیب‌های متعدد اجتماعی بوده و آثار تهاجمی که از اجتماع متوجه این زنان است به حدی بوده که مشکلات اقتصادی و مالی آنان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،حسین انواری افزود: این زنان بامشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و از نظر میزان سواد و همچنین از نظر فرهنگی عموماً در سطح پایین‌تری قرار دارند.او در این‌باره تصریح کرد: این زنان عموماً در معرض تحقیرهای گوناگون اجتماعی قرار گرفته و دچار آسیب‌های متعدد می‌شوند. انواری ادامه داد: در چنین شرایطی آنان قادر به تربیت صحیح فرزندان خود نبوده و آثار این تهاجمات اجتماعی به حدی است که استعدادهای این افراد را از بین می‌برد. سرپرست کمیته امداد افزود: متاسفانه این خانواده‌ها از پای درآمده و دائماً افسرده و آشفته هستند، به همین دلیل عمده خدمات کمیته امداد درباره زنان سرپرست خانوار، خدمات مددکاری و مشاوره است.

او با اشاره به طرح «ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار» با کمک کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از سه سال گذشته، اظهار کرد: باید قبح اجتماعی درباره ازدواج مجدد این افراد از بین برود و در همین راستا در کمیته امداد دوره‌های آموزشی و مشاوره پیش و پس از ازدواج آنان برگزار می‌شود تا بتوانند از این آموزش‌ها و مشاوره‌ها استفاده کرده و زندگی اجتماعی جدیدی را آغاز کنند.انواری در ادامه گفت: حدود 3000 نفراز زنان سرپرست خانوار وارد طرح ازدواج مجدد شده‌اند و این رقم بسیارخوبی است. سرپرست کمیته امداد درباره تفاوت اقدامات اجرایی این نهاد و سازمان بهزیستی کشور درخصوص زنان، عنوان کرد: خدمات کمیته امداد و سازمان بهزیستی فصل جداگانه‌ای دارد؛ خانواده‌های آسیب‌دار مانند دختران فراری، زنان ویژه، معلولین جسمی و ذهنی و غیره در حوزه بهزیستی بوده اما خانواده‌هایی که در معرض آسیب قرار دارند، تحت پوشش کمیته امداد هستند. ایسنا نوشت؛ او ادامه داد: در کمیته امداد حتی خانواده‌هایی که دارای فرد معتاد هستند نیز به بهزیستی معرفی می‌شوند زیرا بودجه، تخصص و امکانات لازم برای رسیدگی به این افراد در سازمان بهزیستی کشور قرار دارد.انواری همچنین با بیان اینکه خانواده‌های افراد زندانی شده درصورتی که دارای آسیب نباشند تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند گفت: یکی از آسیب‌های جامعه ما این است که دستگاه قضایی به دلیل نوسانات اقتصادی کشور، حکم بازداشت افرادی را که دارای چک‌های برگشتی هستند صادر می‌کند و به این ترتیب خانواده‌های این افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی متعدد قرار می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha