نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که اگرچه DNA مادر روی رنگ چشم کودک تأثیر می گذارد، اما برخی ویژگی های دیگر نه از طریق DNA بلکه از باکتری، از مادر به جنین منتقل می شود.

سلامت نیوز:نتایج بررسی های جدید نشان می دهد که اگرچه DNA مادر روی رنگ چشم کودک تأثیر می گذارد، اما برخی ویژگی های دیگر نه از طریق DNA بلکه از باکتری، از مادر به جنین منتقل می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،تحقیقات روی نمونه های آزمایشگاهی نشان می دهد، حساسیت اختلالات روده ای در مادر مانند بیماری التهاب روده، از طریق باکتری روده ای به جنین انتقال پیدا می کند. مدت هاست که محققان می گویند، از طریق زایمان، شیردهی و بوسیدن باکتری های مفید به کودک انتقال می یابد. این نوع باکتری سریع به نوزاد سرایت می کند و پوست، دهان و سیستم گوارشی او را درگیر می کند. کمبود نوعی پروتئین به نام «ایمونوگلوبولین A یا IGA»، باعث بیماری روده می شود و این ناراحتی به علت وجود باکتری خاص، قابل انتقال از مادر به نوزاد است. IGA به بدن در مقابله با عفونت کمک می کند. تاکنون، بیشتر پزشکان بر این تصور بودند کمبود «IGA» که در افرادی با بیماری هایی چون اسهال مزمن و کولیت زخمی مشاهده می شود، عمدتا ارثی است؛ یعنی این کمبود از طریق ژن به ارث می رسد.

اما یافته جدید نشان می دهد که باکتری های انتقال یافته از مادر به جنین تا حد چشمگیری در بروز این بیماری ها نقش دارد. طی آزمایش های مختلفی دانشمندان دریافتند که این باکتری از طریق مدفوع به دیگران انتقال می یابد و در نمونه های آزمایشگاهی این باکتری به طور مستقیم پس از زایمان به نوزاد انتقال می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha