سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 139631

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس مرس (Mers) در عربستان سعودی، دست کم ۱۰۲۶ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که ۳۷۶ نفر از آنها جانشان را از دست داده‌اند.

سلامت نیوز: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: از زمان شیوع ویروس مرس (Mers) در عربستان سعودی، دست کم ۱۰۲۶ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که ۳۷۶ نفر از آنها جانشان را از دست داده‌اند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از BBC، سازمان بهداشت جهانی ضمن هشدار نسبت به گسترش ویروس موسوم به سندروم تنفسی خاورمیانه، مرس (Mers) در عربستان سعودی، از عملکرد این کشور در مقابله با این بیماری انتقاد کرده است.

به گفته این سازمان تنها در ماه جاری ۵۰ نفر در این کشور به این ویروس آلوده شده‌اند.

از زمان شیوع این بیماری در سال ۲۰۱۲ میلادی دست کم ۱۰۲۶ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که ۳۷۶ نفر از آنها جانشان را از دست داده‌اند. کارشناسان در بریتانیا، خطر ابتلای عمومی به این ویروس را بسیار کم ارزیابی کرده‌اند. اما مواردی از ابتلا به این ویروس در بریتانیا، اردن، قطر، امارت متحده عربی، فرانسه، آلمان، ایتالیا، تونس، مصر و آمریکا دیده شده است.

گفته شده که افراد عموما پس از سفر به عربستان سعودی به این بیماری مبتلا شده‌اند.

ویروس مرس با ویروس‌های عادی نظیر سرماخوردگی معمولی هم‌خانواده است و در ابتدا با تب و سرفه شبیه آنفلوانزا شروع می‌شود اما می‌تواند به تنگی نفس و ذات‌الریه منجر شود. تصور می‌شود که شترها اولین منبع انتقال این ویروس به انسان‌ باشند.

پزشکان گفته‌اند این بیماری می‌تواند تا ۱۴ روز بعد از آلوده شدن به ویروس بروز کند.

سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری توصیه کرده که از تماس با شیر یا ادرار شتر خودداری و گوشت هم قبل از مصرف کاملا پخته شود.

بهترین راه برای مقابله با این بیماری رعایت اصول بهداشتی از جمله شست‌و‌شوی دست‌ها و همچنین پوشاندن بینی و دهان به هنگام سرفه و عطسه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha