مردان کشور ما باید بدانند که زمان مناسب برای انجام معاینات و آزمایش های مناسب چک آپ انواع سرطان مانند پروستات و دستگاه گوارش چه موقع صورت گیرند و حتما از جهت انجام آزماشات پیشگیری کننده با پزشک خود مشورت کنند.

سلامت نیوز: مردان کشور ما باید بدانند که زمان مناسب برای انجام معاینات و آزمایش های مناسب چک آپ انواع سرطان مانند پروستات و دستگاه گوارش چه موقع صورت گیرند و حتما از جهت انجام آزماشات پیشگیری کننده با پزشک خود مشورت کنند.

دکتر دهقان عضو انجمن تخصصی طب اورژانس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: خودمراقبتی خوددرمانی نیست؛ متاسفانه گاهی اوقات موضوع خودمراقبتی با خود درمانی اشتباه می‌شود. افرادی که قادر به خودمراقبتی نباشند در آینده نه چندان دور نیازمند دریافت مراقبت‌های بهداشتی از طریق گروه درمانی خوهند گردید.

 وی افزود: خودمراقبتی عبارت است از مراقبت از خود در جهت ارتقای سلامت جسم و روان.خود مراقبتی از یک سو شامل اصولی همانند ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها با انجام فعالیت مداوم ورزشی، رسیدن و حفظ وزن مطلوب، کنترل استرس با آموختن روش های کنترل استرس و خشم از یک سو و هم چنین با پایش سالانه قند، چربی و فشار خون خود از سوی دیگر در افزایش کیفیت زندگی خود تلاش کند.

وی گفت: خود مراقبتی سه مولفه اصلی دارد که عبارتند از: خودمراقبتی جسمی، عاطفی یا هیجانی و روحی یا معنوی. پس زمانی که صحبت از خود مراقبتی می شود یعنی تمام جنبه های افراد بایستی مورد توجه قرار بگیرند و برای ارتقای آن ها وقت گذارده شود. آموزش خودمراقبتی مردان می بایست با معرفی علائم و نشانه های سلامت دستگاه قلبی-عروقی، تنفسی و گوارشی از یک طرف و هم چنین با آموزش نشانه های اولیه و علائم هشدار دهنده بیماری های فشارخون، دیابت، آرتروز، بزرگ شدگی پروستات صورت گیرد.

دهقان تصریخ کرد: مردان کشور ما باید بدانند که زمان مناسب برای انجام معاینات و آزمایش های مناسب چک آپ انواع سرطان مانند پروستات و دستگاه گوارش چه موقع صورت گیرند و حتما از جهت انجام آزماشات پیشگیری کننده با پزشک خود مشورت کنند. پر واضح است که مصرف سیگار، سلامت مردان خانواده و عزیزانشان را تهدید می کند و بایستی این عادت مخرب خود را هر چه سریع تر کنار بگذارند.هر نخ سیگار 8 دقیقه از عمر انسان را کم می کند و چه خوب است که فقط بر مسئله طول عمر تاکید نشود و عرض عمر که در واقع همان کیفیت زندگی ما انسان ها است نیز با تامل بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: بین زنده ماندن و زندگی کردن تفاوت و شکاف معنا داری وجود دارد؛ افرادی که سال هاست که سیگار مصرف می کنند و از سنین 50 سالگی توان راه رفتن چند صد متری و یا چند طبقه بالا پایین رفتن را هم ندارند، آیا براستی با کیفیت زندگی می کنند؟ این سوالی است که عزیزان با درایت به پاسخ دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha